گروه بورس - شرکت شیشه در فصل بهار سال جاری شاهد افزایش درآمد حاصل از فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «کگاز» در همین دوره از فروش انواع بطر و بلور بیش از ۷۱میلیارد و ۷۲۲میلیون ریال درآمد کسب کرد.

در دوره یادشده 18هزار و 742 تن بطر و دو هزار و 532 تن بلور را فروخت و به ترتیب توانست 32درصد از پیش‌بینی فروش بطر و 23درصد از پیش‌بینی فروش بلور را پوشش دهد. فروش بطر در سه ماه یادشده با 50درصد افزایش و فروش بلور برای این شرکت با 47درصد افزایش روبه‌رو است.از طرفی بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته در دوره سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 61درصد افزایش دارد که به همین نسبت فروش شرکت نیز با رشد روبه‌رو بوده است، به طوری که فروش «کگاز» نسبت به دوره مشابه سال قبل 64درصد افزایش نشان می‌دهد.
افزایش هفت درصد از کل پیش‌بینی فروش امسال «شفارا» نسبت به سال قبل نیز از دیگر نکات مبحث فروش این شرکت است.
حاشیه سود سه ماه نخست «کگاز» برابر 20درصد بود که در مقایسه با سال قبل نیز با رشد روبه‌رو است.
از طرفی شرکت شیشه و گاز طرح‌های توسعه‌ای را در دست اجرا دارد که از جمله می‌توان به خرید دستگاه ای‌اس ASCC، گرمخانه و دستگاه کنترل کیفی ویلتاییزو، توانمندسازی در صحنه رقابت (IT)، عملیات ساختمان و تاسیسات، یک واحد کوره ۱۵۰تن، خط کامل ای‌اس ۱۰ سکشن با گرمخانه پالتایزر و ... اشاره کرد.
هزینه سرمایه‌گذاری تمام طرح‌های توسعه «کگاز» مبلغ 174میلیارد و 11میلیون ریال برآورد شده است.تاکنون در این باره مبلغ ده میلیارد و 522 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.
شرکت «کگاز» در حالی که پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را با ۶۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل در نظر گرفته است، این رقم را با سرمایه ۷۴ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریالی مبلغ ۳۰۰ ریال اعلام کرده است. در دوره سه ماه مورد گزارش «کگاز» توانست مبلغ ۷۷ ریال (معادل ۲۶ درصد) را نسبت به بودجه سال‌جاری محقق کند.
به استناد مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به تاریخ 22 دی‌ماه 86 مجمع با فروش یک قطعه زمین،‌ واقع در بلوار زرند به متراژ هفت هزار و 168 مترمربع در مقابل کارخانه با تعیین قیمت کارشناسی دادگستری و با رعایت صرفه و صلاح شرکت و صرفا به منظور تامین بخشی از سرمایه‌گذاری مورد نیاز جهت احداث، تکمیل و راه‌اندازی پروژه شمس‌آباد شرکت موافقت کرده است.پیش‌بینی عملکرد «کگاز» برای سال مالی 87 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته 2 درصد افزایش و سود عملیاتی 40 درصد افزایش نشان می‌دهد.