گروه بورس- شرکت داروسازی تهران شیمی، طی ۶ماه، ۱۳۴میلیارد و ۷۸۲میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد.

به گزارش بورس و اوراق‌بهادار تهران این شرکت درآمد حاصل از فروش امسال خود را ۴۲۰میلیارد و ۴۸۰میلیون ریال پیش‌بینی کرده بود که با کسب رقم فوق توانست ۳۲درصد این پیش‌بینی را پوشش دهد.

این شرکت بیشترین درآمد خود را از فروش انواع قرص به مبلغ ۸۳میلیارد و ۱۶۷میلیون ریال کسب کرد.

پیش‌بینی فروش امسال شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۲۹درصد رشد برخوردار است.

بنابراین گزارش بهای تمام شده کالای فروش رفته شرکت ۳۶۳میلیارد و ۴۲میلیون ریال پیش‌بینی شده این رقم نیز نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل ۲۳درصد رشد داشته است.

شرکت سود ناخالص خود را ۵۷میلیارد و ۴۳۸میلیون ریال پیش‌بینی کرده که در ۶ماه ابتدای سال مالی خود توانسته است ۴۶درصد آن را محقق کند. از ۴۰میلیارد و ۴۳۴میلیون ریال پیش‌بینی سود عملیاتی نیز شرکت طی ۶ماه ۴۴درصد محقق کرده که بر این اساس ۱۷میلیارد و ۶۴۰میلیون ریال به دست آورده است. بر همین اساس شرکت توانست طی ۶ماه ابتدای سال مالی خود با کنار گذاشتن ۱۱میلیارد و ۶۲۸میلیون ریال سود خالص، ۲۳درصد از پیش‌بینی ۵۰میلیارد و ۴۴۲میلیون ریالی خود را تحقق بخشد.پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل با ۳۹درصد رشد همراه است. داروسازی تهران شیمی، سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۸۷ را مبلغ ۳هزار و ۷۳۶ریال پیش‌بینی کرده است. هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد ۶۸۰ریال سود نقدی برای تقسیم بین سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

تهران شیمی افزایش سرمایه از مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به مبلغ ۸۱میلیارد ریال معادل ۵۰۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی و اندوخته طرح و توسعه را در نظر دارد.