موج - با توجه به خصوصی شدن شرکت‏های فولادی، کمک‏های بلاعوض این شرکت‏ها به ذوب آهن اصفهان تحمیل خواهد شد.

ایرج اکبریه، عضو هیات عامل ایمیدرو، از کمک‏های بلاعوض شرکت‏های فولادی به عنوان هزینه‏های شرکت‏های مزبور نام برد که با خصوصی شدن شرکت‏ها، این هزینه‏ها از منابع دیگری مانند شرکت ذوب آهن اصفهان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به عدم خصوصی شدن ذوب آهن اصفهان حداقل در سال جاری اظهار داشت: کمک‏های بلاعوض دیگر شرکت‏های فولادی خصوصی شده از محل منابع ذوب آهن اصفهان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از خصوصی شدن این شرکت‏ها، هزینه‏ها و کمک‏های بلاعوض در بودجه دولت منظور خواهد شد.

اکبریه با تاکید بر خصوصی شدن تمام شرکت‏های زیر مجموعه ایمیدرو تا پایان سال جاری، از ذوب آهن اصفهان و سنگ آهن مرکزی به عنوان دو شرکتی در ایمیدرو نام برد که امسال خصوصی نخواهند شد.

وی در مورد مالکیت جابریان در شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: از نظر ما ایشان سهامدار است و تنها باید مساله مالکیت خود در این شرکت را با سازمان خصوصی‌‌سازی حل و فصل کند.

وی ادامه داد: به محض حل و فصل مساله مالکیت ایشان وابلاغ قرار داد آن، وی برای حضور در هیات مدیره به مجمع دعوت خواهد شد.

عضو هیات عامل ایمیدرو مجموع سود جابریان در سهام فولاد خوزستان را در سال‏های ۸۶ و ۸۷ جمعا ۹۵‌‌میلیارد تومان خواند و افزود: این سود در حساب‏های شرکت فولاد خوزستان نگه داشته شده است که پس از ابلاغ قرار داد مالکیت، به وی تعلق خواهد گرفت.

این گزارش می‏افزاید؛ مجمع عادی سالانه فولاد خوزستان بدون حضور جابریان به رغم مالکیت ۵/۳۰‌‌درصدی بر سهام این شرکت برگزار شد.