گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران ۱۰درصد از سود هر سهم سال ۸۸ را در سه ماه اول سال تحقق بخشید. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۸۸ را با سرمایه ۳میلیارد و ۲۲۰میلیون ریال ۱۱۵ریال پیش‌بینی کرد. همچنین این شرکت که سود حاصل از سرمایه‌گذاری را در ۱۲ماه سال جاری ۶۱۸میلیارد و ۹۵۹میلیون ریال پیش‌بینی کرده بود در سه ماه اول سال جاری ۸ درصد آن را محقق ساخت.

سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری این شرکت نیز ۸۳میلیارد و ۱۵۳میلیون ریال پیش‌بینی شده بود که در سه ماه اول امسال ۶درصد آن تحقق یافت.

شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران در سه ماه اول منتهی به ۳۱خرداد ماه سال جاری ۱۳درصد سود عملیاتی پیش‌بینی شده را محقق کرد. سود عملیاتی شرکت ۴۰۱میلیارد و ۶۴۴میلیون ریال پیش‌بینی شده بود.

طبق اساس‌نامه شرکت، خالص سود حاصل از فروش سهام موجود در پرتفوی شرکت باید به حساب اندوخته سرمایه‌ای منظور شود. این در حالی است که اندوخته سرمایه‌ای بین سهامداران قابل تقسیم نبوده و می‌تواند برای افزایش سرمایه مورد استفاده قرار گیرد. تنها در موارد استثنایی برای حفظ روند سوددهی شرکت می‌توان با پیشنهاد هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی تا ۲۰درصد از اندوخته سرمایه‌ای ایجاد شده را به حساب تقسیم سود انتقال داد.