گروه بورس- شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید ماه گذشته از واگذاری سهام مبلغ ۶۸‌میلیارد و ۵۳۳میلیون ریال سود

کسب کرد.

بنا بر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «وامید» آبان ماه امسال مبلغ ۳۰۹‌میلیارد و ۶۳‌میلیون ریال از سهام دو شرکت غیربورسی سولفورین و کربنات سدیم سمنان را واگذار کرد که از این بابت ۶۸‌میلیارد ریال سود به دست آورد.

بهای تمام شده سهام مزبور در پرتفوی سرمایه‌گذاری امید مبلغ ۲۴۰‌میلیارد و ۵۳۰‌میلیون ریال است. همچنین سرمایه‌گذاری امید ماه گذشته برای تحصیل سهام شرکت‌های کویرتایر، چادرملو و سیمان داراب مبلغ یک‌میلیارد و ۲۴۹‌میلیون ریال پرداخت کرد. صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری امید ماه گذشته شامل ۱۸‌درصد استخراج کانه‌های فلزی، ۴۶‌درصد سایر محصولات کانی غیرفلزی و ۱۸‌درصد واسطه‌گری‌های مالی بود.

«وامید» ماه گذشته ۲۲ شرکت بورسی را در پرتفوی خود داشت که ارزش بازار پرتفوی این شرکت‌ها در پایان آبان ماه به مبلغ ۱۵‌هزار و ۲۷۳‌میلیارد و ۹۴۶‌میلیون ریال رسید.

ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وامید» در پایان آبان ماه نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره آن معادل ۱۹۸‌درصد افزایش نشان می‌‌دهد.

ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس «وامید» برای هر سهم بر اساس آخرین سرمایه سه‌هزار و ۵۵ریال اعلام شده است.

از سوی دیگر ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های «امید» ۵۰۸‌میلیارد و ۸۱۴‌میلیون ریال است.

دلایل مغایرت اطلاعات با دوره قبل نیز به دلیل انتقال سهام شرکت‌ سرمایه‌گذاری ساختمانی سپه به شرکت رایانه خدمات امید و گروه کارخانجات گوهرزمین که هر کدام به تعداد ۱۰عدد به قیمت تمام شده صورت پذیرفت و فروش سهام شرکت‌های سولفورین و کربنات از طریق مزایده

اعلام شده است.