سنا - سازمان بورس و اوراق بهادار دیروز مجوز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین (در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش‌بینی سود) را صادر کرد. کارشناس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس گفت: صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین (در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش‌بینی سود)، نخستین صندوقی است که سقف حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری آن دو میلیون واحد سرمایه‌گذاری است.

«مهرداد فرح‌آبادی» افزود: شرکت کارگزاری بانک کارآفرین، مدیر این صندوق، بانک کارآفرین ضامن و مدیر ثبت، موسسه حسابرسی فاطر متولی این صندوق و موسسه حسابرسی بیات رایان حسابرس آن است.

وی خاطرنشان کرد: اعطای مجوز فعالیت برای صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین، منوط به موفقیت در پذیره‌نویسی اولیه و ارسال مدارک آن به سازمان بورس و ثبت آن نزد مرجع ثبت شرکت‌ها، حداکثر سه ماه پس از صدور مجوز پذیره‌نویسی است.

فرح‌آبادی گفت: مدیران صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین باید در پذیره‌نویسی اولیه خود، حداقل مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال را جذب این صندوق کنند.

کارشناس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه پذیره‌نویسی این صندوق از طریق ۶۹ شعبه بانک کارآفرین انجام خواهد شد، افزود: بازدهی پیش‌بینی شده برای دارندگان واحدهای عادی این صندوق سالانه حداقل ۵/۱۴ درصد نسبت به قیمت مبنای واحدهای سرمایه‌گذاری عادی تحت تملک آنها است که در پایان هر فصل از سال شمسی به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از این مجوز تاسیس اولین صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش‌بینی سود را برای صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی صادر کرده بود.

لازم به ذکر است که طبق امیدنامه این صندوق‌ها مدیر صندوق تلاش می‌کند که ترکیب دارایی‌های صندوق را به گونه ای انتخاب کند که میزان سود آوری و افزایش ارزش آنها منجر شود تا پرداخت‌هایی که به دارنده هر واحد سرمایه‌گذاری عادی در پایان هر فصل از سال شمسی صورت می‌گیرد، حداقل بازدهی پیش‌بینی شده را متناسب با تعداد روزهای فعالیت صندوق نصیب سرمایه‌گذار کند.