گروه بورس- نفت پارس با 254ریال افزایش درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ 2هزار و 655ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در مهر‌ماه امسال با ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ ۲هزار و ۴۰۱ریال پیش‌بینی کرده بود.
نفت پارس دلیل تعدیل را افزایش حجم تولید و فروش، افزایش راندمان واحدهای تولیدی فوفورال و تفکیک و بهینه‌سازی تجهیزات تولید، افزایش هزینه‌های اداری و تشکیلاتی به دلیل افزایش هزینه‌های پرسنلی و خدمات پیمانکاری، افزایش هزینه‌های مالی به دلیل هزینه‌های کارمزد تسهیلات خرید خارجی به روش ریفاینانس و کاهش خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه به دلیل افزایش نرخ ارزهای خارجی اعلام کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «شنفت» برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت اعلام کرده است، شرکت فوادری (سهامدار عمده) معاف از مالیات می‌باشد که مالیات آن محاسبه شده ولی به خود شرکت پرداخت می‌شود. هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۸۵ را بین صاحبان سهام معادل ۷۵درصد به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت در نظر دارد طی یک برنامه زمانبندی ۴ ساله (سال‌های ۱۳۸۴ لغایت ۱۳۸۷) افزایش سرمایه بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال از قرار هر سال ۵۰میلیارد ریال اجرا کند که مرحله اول افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۵۰میلیارد ریال در شهریور ۸۴ انجام گرفته است. بنابراین اطلاعات در حالی نفت پارس توانست ۷۶درصد از بودجه پیش‌بینی شده برای درآمد حاصل از فروش خود را در پایان آذر‌ماه محقق کند که این مبلغ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۴درصد افزایش داشت. در این مدت نفت پارس مبلغ ۹۲۷میلیارد و ۹۱۱میلیون ریال درآمد کسب کرده بود. این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده است که تا پایان اسفند‌ماه یک‌هزار و ۲۱۳میلیارد و ۱۲میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشته باشد.