گروه بنگاه‌ها- بزرگ‌ترین کارخانه سیمان استان خوزستان در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری موج، معاونت اقتصادی و برنامه ریزی شرکت سیمان فارس و خوزستان، با بیان مطلب فوق گفت: هیات پذیرش در نشست روز یکشنبه ۲۴ آذر خود پذیرش شرکت سیمان خوزستان را بررسی کرد و با نظر مساعد هیات پذیرش، این شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بازار دوم شرکت بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت. محمدحسن رضایی گفت: شرکت سیمان خوزستان با داشتن دو خط تولید ۳ و ۵ هزار تنی کلینکر توان تولید سالانه ۲۴۰۰ تن کلینکر و ۲۵۰۰ تن سیمان را دارد.

وی تصریح کرد: سرمایه فعلی این شرکت بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال است که ۷/۶۰ درصد آن متعلق به گروه سیمان فارس و خوزستان و ۲۵ درصد آن متعلق به هلدینگ سیمان غدیر و بقیه متعلق به سایر سهامداران است.

معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی شرکت سیمان فارس و خوزستان افزود: این شرکت در سال مالی گذشته با فروش حدود ۲۱۷۰ هزارتن کلینکر و سیمان توانسته است به فروشی در حدود ۱۵۹۳ میلیارد ریال دست پیدا کند. سود خالص اکتسابی سال گذشته این شرکت معادل ۳۷۰ میلیارد ریال بوده که به‌این ترتیب سود هر سهم بالغ بر ۵۷۰ ریال بوده است.

سود پیش بینی شده این شرکت امسال به ازای هر سهم ۱۱۰۲ ریال است که براساس عملکرد شش ماهه معادل ۵۴۹ ریال آن تحقق یافته است. رضایی در ادامه اظهار کرد: هلدینگ سیمان فارس و خوزستان پیگیری درج و عرضه سیمان خوزستان را در برنامه آتی خود قرارداده است. علاوه براین شرکت سیمان ساوه نیز مراحل پذیرش را دنبال می‌کند که در ماه‌های آینده به ثمر خواهد رسید.