گروه بورس- زهرا رحیمی: بازار فرابورس در روزهای اولیه سال جدید درگیر نوسانات است به طوری که در دو روز ابتدایی سال، شاخص این بازار در حالت نزولی به سر برد و در روزهای بعد این افت جبران شد تا اینکه در پایان معاملات دیروز دوباره آیفکس کاهش یافت.
بازار فرابورس روز گذشته در ابتدای ساعات معاملاتی روند نزولی را در پیش گرفت و در پایان معاملات نیز این روند ادامه داشت به طوری که در پایان معاملات با افت ۱۰ واحدی، رقم ۷۶۶ واحدی برای آیفکس به ثبت رسید. نمادهای جم و زاگرس بیشترین تأثیر در منفی کردن شاخص را داشتند.در جریان این معاملات تعداد ۲۴۴ میلیون برگه بهادار در
۳۴ هزار و ۲۷۰ نوبت معامله و ارزش معاملات نیز بالغ بر ۱۰۰۶ میلیارد ریال شد.
در پایان معاملات دیروز بیشترین حجم و ارزش معاملات به داد‌و‌ستد ۱۵۰ میلیون سهم موسسه اعتباری عسگریه به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص داشت.
سهام شرکت‌های صنایع غذایی مینو شرق، آهن و فولاد ارفع و توکاریل بیشترین رشد قیمت را داشتند و در عین حال بیشترین کاهش قیمت نصیب شرکت‌های ‌سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، ‌سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، افرانت و سیمان لار سبزوار شد.نماد ارفع در صدر بهترین تقاضا قرار گرفت و پس از آن نماد غمینو و توریل قرار گرفتند. نمادهای اعتلا و شتران نیز در صدر بهترین عرضه بودند.
نخستین عرضه اولیه سال ۹۳
۱۰درصد از سهام شرکت کشتیرانی دریای خزر امروز در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، مدیر بازار فرابورس با اعلام این خبر افزود: ۵۴ میلیون سهم معادل ۱۰درصد از سهام شرکت ۵۴۰ میلیارد ریالی کشتیرانی دریای خزر دوشنبه ۱۸ فروردین در بازار دوم فرابورس برای عموم عرضه اولیه می‌شود.
وی تصریح کرد: ۲۵ میلیون سهم برای فرآیند کشف قیمت در نظر گرفته شده و سقف خرید برای صندوق‌های ‌سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار سهم است.
محسنی خاطر نشان کرد: در روز عرضه اولیه ۲۹ میلیون سهم هم به معامله‌گران آنلاین تخصیص داده شده که پس از کشف قیمت می‌‌توانند اقدام به خرید کنند.
به گفته وی پیش‌بینی سود سال ۹۳ کشتیرانی دریای خزر ۴۹۳ ریال اعلام شده، در حالی که شرکت در سال ۹۲ سود ۴۵۱ ریالی به ازای هر سهم داشت.
فرابورس به «دیدار» می‌رود
مدیر اداری فرابورس ایران از تحویل گرفتن ساختمان جدید این شرکت و انتقال فرابورس به خیابان دیدار شمالی خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی فرابورس ایران، علی نقوی با اعلام این خبر گفت: با توجه به انتقال بیشتر واحدهای اداری فرابورس از ساختمان حافظ به ساختمان جدید این شرکت واقع در خیابان دیدار شمالی، هیات‌ مدیره در تاریخ
۲۱ اسفندماه ۹۲ تغییر نشانی قانونی فرابورس را تصویب کرد. وی افزود: از این پس سهامداران فرابورس و آن دسته از کسانی که به‌منظور انجام کارهای اداری نیاز به مراجعه حضوری یا مکاتبه با واحدهای مختلف فرابورس را دارند، باید از طریق آدرس جدید این شرکت اقدام کنند.
دبیر هیات‌ مدیره فرابورس ایران با اشاره به اینکه ساختمان جدید این شرکت به مساحت ۴۷۳۵ متر مربع در پنج طبقه اداری و ۳ طبقه پارکینگ ساخته شده است، یادآور شد: این ساختمان که در شهریور ۱۳۹۰ توسط فرابورس خریداری شده، از فضای اداری وسیع‌تر و مدرن‌تری نسبت به ساختمان حافظ برخوردار است.
به گفته نقوی، فرابورس با توجه به گسترش فعالیت‌ها و استخدام پرسنل جدید در ساختمان حافظ با محدودیت فضای فیزیکی روبه‌رو بود که با انتقال به ساختمان جدید این محدودیت‌ها برطرف شده است.
مدیر اداری فرابورس ایران با بیان اینکه اداره‌های نظارت و عملیات بازار همچنان در ساختمان حافظ مستقر هستند، یادآور شد: روابط‌عمومی فرابورس نیز به‌منظور پاسخگویی هرچه بهتر به مراجعه‌کنندگان، در ساختمان حافظ باقی مانده است که به زودی این واحدها نیز به ساختمان جدید منتقل خواهند شد.