معاون مالی و اداری شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) گفت: عرضه هلدینگ سلولزی در سال ۹۴ به بازار سرمایه در دستورکار این شرکت است. وحید باقری در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» در بیان دلایل اینکه تاپیکو در ۹ ماهه سال‌جاری، ۱۹ ریال زیان شناسایی کرده است، اظهار کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها عمده درآمد خود را از محل سود شرکت‌های زیرمجموعه محقق می‌کنند و اکثر شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ سود پیش‌بینی‌شده خود را در ۳ ماهه آخر سال محقق می‌کنند.

وی تاکید کرد: مجموعه تاپیکو سود اعلام‌شده برای هر سهم را در سه ماهه آخر سال محقق خواهد کرد.

عضو هیات‌مدیره تاپیکو در پاسخ به اینکه چرا تاپیکو در ۹ ماه سال‌مالی منتهی به اردیبهشت ۹۳ موفق به شناسایی و تحقق سود ۲۹ تومانی شده بود، در حالی که طی دوره ۹ ماه امسال برای هر سهم ۱۹ ریال زیان شناسایی کرده است، اظهار کرد: تاپیکو در شش ماهه اول سال گذشته شرکت پالایش نفت اصفهان را فروخت و از محل فروش دارایی‌ها موفق به شناسایی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود شد.

باقری خاطرنشان کرد: تاپیکو در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نیز برای ۳ ماهه باقیمانده سال‌مالی منتهی به اردیبهشت‌ ۹۴ در نظر دارد یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سود ناشی از فروش دارایی‌ها را شناسایی کند که این موضوع در حال انجام

است.

معاون مالی و اداری هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین درخصوص وضعیت آماده‌سازی هلدینگ سلولزی که قرار بود از سوی تاپیکو انجام شود، گفت: این هلدینگ سلولزی که سهام ۱۰۰ درصدی آن در اختیار تاپیکو است، تشکیل و بخش‌های سلولزی نیز به این هلدینگ منتقل شده است.

وی ا فزود: پیش‌بینی ما این است که در سال ۹۴ این هلدینگ وارد بورس شده و پس از آن عرضه سهام آن آغاز شود.

وی همچنین توضیح داد: پیش از این قرار بود سود ناشی از فروش شرکت‌های سلولزی در سود هر سهم امسال لحاظ شود، اما این موضوع با سناریوی تحقق درآمد فروش از دارایی‌ها جایگزین شد.