هفته گذشته (شانزدهم لغایت بیستم شهریور ماه) در بورس فلزات تهران جمعا ۲۴۶هزار و ۸۰ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، و کنسانتره مولیبدن به ارزش یک تریلیون و ۵۱۶میلیارد و ۵۷۵میلیون و ۱۷۰هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۶۷۲درصد و از نظر ارزش ۳۶۸درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۲۴۳هزار و ۲۵۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش یک تریلیون و ۳۵۰میلیارد و ۴۳۱میلیون و ۵۶۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۵/۹۸ و ۰۴/۸۹درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین ۲هزار و ۱۸۰۰ تن از انواع محصولات مسی به ارزش ۱۱۹میلیارد و ۶۱۶میلیون و ۴۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۸/۰ و ۸۹/۷درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه محصولات آلومینیومی نیز ۵۰۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۴میلیارد و ۹۹۴میلیون و ۷۶۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۰/۰ و ۹۹/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۱۵۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۳۱میلیارد و ۵۳۲میلیون و ۸۱۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۶/۰ و ۰۷/۲درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۲۴۳هزار و ۵۵۰ تن به ارزش یک تریلیون و ۳۵۹میلیارد و ۲۶۶میلیون و ۵۶۰هزار ریال به‌صورت سلف و ۲هزار و ۵۳۰ تن به ارزش ۱۵۷میلیارد و ۳۰۸میلیون و ۶۱۰هزار ریال به‌صورت نقدی دادوستد شد.

این گزارش می‌افزاید، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۲۷۱هزار و ۴۲۰ تن عرضه و در مقابل ۴۵۱هزار و ۸۶۰ تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.

در هفته مورد بررسی در گروه محصولات روی هیچگونه معامله‌ای انجام نشد.