به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، ابوالفضل فلاح در نشستی با حضور مدیرعامل و مدیران شرکت بورس کالا و مدیران حوزه معاونت گفت: هدف ما از ارائه املاک در بورس کالا، تبدیل این املاک به نقدینگی برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی شهری است و چنانچه این اقدام مطابق با برنامه‌‌ریزی‌‌ها پیش رود، دستاوردهایی از قبیل رونق‌بخشی به بازار املاک پایتخت و بورس کالا را در پی خواهد داشت.

وی افزود: عرضه املاک شهرداری در بورس کالا در واقع فرصت مغتنم شهرداری برای تبدیل تهدیدها به فرصت است تا از این مسیر برای ایجاد سرمایه و تامین مالی شهرداری بهره گرفته شود.

وی با تاکید بر ایجاد تمهیدات ویژه برای تسهیل در اخذ کد بورس کالایی پیمانکاران اظهار کرد: از آنجا که هدف نخست ما از ورود املاک شهرداری به بورس، تسویه دیون پیمانکاران است و می‌توانند در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن و با خرید املاکی که مد نظر دارند، مطالبات خود را وصول کنند؛ مقرر شد که با ارائه اسامی پیمانکاران به بورس کالا از سوی شهرداری، کد بورسی آنها در زمان کوتاهی دریافت شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری در خاتمه اظهار امیدواری کرد تا در قدم‌‌های بعدی بتوانیم به عنوان یک خریدار جدی در بورس کالا از جمله مصالح ساختمانی و... باشیم.

همچنین حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران ضمن قدردانی از راهبری و سرعت شهرداری برای ایجاد یک مدل همکاری با بورس گفت: شهرداری می‌تواند آغازگر بنیادین برای شروع معاملات املاک در بورس کالا باشد و به توسعه‌نیافتگی حوزه املاک در بازار سرمایه پایان دهد و به این معاملات رونق بخشد.