در پی افزایش قیمت قراضه و بیلت در یک هفته گذشته، شرکت نات‌استیل در پی افزایش ۸ دلاری میلگرد به ازای هر تن است.

یکی از مدیران شرکت در نات استیل درباره قیمت‌های میلگرد گفت: قیمت‌های میلگرد افزایشی خواهد بود و قیمت‌های قراضه نیز صعودی خواهد بود؛ چون ترکیه و کره به شدت در حال خرید قراضه هستند. وی همچنین اعلام کرد که شرکت نات‌استیل قصد دارد قیمت میلگرد را آخر هفته جاری ۱۰ دلار افزایش دهد. نات‌استیل قیمت‌های هفته جاری خود را برای سه هفته متوالی بدون تغییر در نرخ ۹۰۵-۹۱۰ دلار سنگاپور اعلام کرده بود. در حالی که قیمت بیلت با ۵ دلار افزایش در هفته گذشته به ۶۴۵-۶۵۰ دلار رسید. قیمت قراضه وارداتی به جنوب شرقی آسیا نیز دو هفته قبل ۵ دلار افزایش داشت.

مالزی و فیلیپین و ویتنام ثبت سفارش قراضه فولادی سنگین ۱ و ۲ (۸۰:۲۰) از آمریکا و اورپا را با ۵ دلار افزایش طی سه هفته گذشته به ۴۴۵-۴۵۵ دلار در تن به صورت cfr (حمل تا بندر مقصد) رسانده اند.

به نقل از این مقام مسوول، به دلیل پروژه‌های زیربنایی دولت تقاضای میلگرد در سنگاپور هم چنان قوی مانده است. از سوی دیگر صادرکنندگان ترکیه نیز در پی افزایش قیمت‌ها هستند.

واردات میلگرد از ترکیه همچنان در نرخ ۷۰۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر صورت می‌گیرد که نسبت به دو هفته قبل تغییر نکرده است.

شرکت نات‌استیل (NatSteel) از زیر مجموعه‌های تاتا استیل بوده و در حال حاضر با ۳۵۰۰ کارمند در سنگاپور، استرالیا، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایلند مشغول فعالیت است و با وجود تولید بیش از ۲ میلیون تن محصولات فولادی در سال از مهم‌ترین تولیدکنندگان آسیا است. تاتااستیل در سال ۲۰۰۵ این شرکت را خریداری کرد.

منبع: کارگزاری مبین سرمایه