گروه بورس کالا- در پی تداوم افت قیمت نفت در بازارهای جهانی نرخ فلزات رنگی نیز با تبعیت از آن کاهش یافت. در این بین قیمت مس از افت چشمگیری برخوردار بود؛ به طوری که نرخ این کالا طی پنج روز گذشته 450دلار کاهش یافته و از 8250دلار در تاریخ 31/7/2008 به حدود 7هزار و 8011دلار در حال حاضر رسیده است.

بنابراین گزارش نرخ تمام فلزاتی که در بورس فلزات لندن در تاریخ 5 آگوست عرضه شد با کاهش همراه بود؛ به طوری که دامنه افت قیمت فلزات غیرآهنی 8 تا 855دلار بود.
آلومینیوم با کمترین افت قیمت و قلع با بیشترین افت قیمت مواجه شد. براساس این گزارش، آلومینیوم با نرخ ۲هزار و ۸۳۰دلار و ۵۰ سنت به صورت نقدی خریداری شد. فروش این محصول نیز با نرخ ۲هزار و ۸۳۱دلار صورت گرفت. بر این اساس خرید و فروش ۳ ماهه آلومینیوم با قیمت‌های ۲هزار و ۸۸۰ و ۲هزار و ۸۸۰دلار و ۵۰ سنت انجام شد. روی نیز در مبادلات ۵ آگوست از افت ۴۷دلاری برخوردار شد. نرخ خرید نقدی این فلز یک هزار و ۷۴۹دلار انجام شده و با قیمت یک هزار و ۷۵۰دلار به فروش رسید. خرید و فروش ۳ ماهه روی در مبادلات ۵ آگوست با نرخ یک هزار و ۷۵۴دلار و یک هزار و ۷۵۵دلار انجام شد. مس و سرب نیز در مبادلات ۵ آگوست به ترتیب شاهد افت ۹۲ و ۷۰ دلاری بودند. خرید نقدی مس و سرب با نرخ‌های ۷هزار و ۸۰۸دلار و ۵ سنت و ۲هزار و ۱۵دلار انجام شد. فروش فلزات فوق نیز با نرخ‌های ۷هزار و ۸۰۹دلار و ۵۰ سنت و ۲هزار و ۱۶دلار صورت گرفت. نیکل در مبادلات ۵ آگوست نسبت به روز قبل افت ۵۶۰دلاری را تجربه کرد. نرخ خرید نقدی نیکل ۱۷هزار و ۴۴۰دلار و فروش نقدی آن با قیمت ۱۷هزار و ۴۴۵دلار انجام شد. قلع با بیشترین افت قیمت، بر روی نرخ ۲۰هزار و ۲۶۰دلار ایستاد. خرید نقدی این فلز نیز با نرخ ۲۰هزار و ۲۵۰دلار صورت گرفت. خرید و فروش ۳ ماهه سرب با نرخ ۲هزار و پنج و ۲هزار و ۱۰دلار انجام شد. مس نیز با نرخ ۷هزار و ۶۲۰دلار به صورت ۳ ماهه خریداری شده و با قیمت ۷هزار و ۶۲۱دلار به صورت ۳ ماهه برای فروش در نظر گرفته شد. خرید و فروش ۳ ماهه نیکل همچنین با نرخ‌های ۱۷هزار و ۴۴۵ و ۱۷هزار و ۶۰۰دلار انجام شد.
قلع نیز با نرخ‌های 20هزار و 295دلار به صورت 3 ماهه خریداری شده و با نرخ 20هزار و 300دلار برای فروش به صورت 3 ماهه در نظر گرفته شد.
موجودی انبارهای بورس فلزات لندن در تاریخ ۵ آگوست معادل ۵۳هزار و ۲۵۰ تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۱۲۳هزار و ۷۰۰ تن آلومینیوم، ۱۴۸هزار و ۷۵۰تن مس، ۹۳هزار و ۳۲۵تن سرب، ۴۴هزار و ۹۱۰تن نیکل، ۵هزار و ۴۶۵تن قلع و ۱۶۱هزار و ۸۲۵تن روی بود که از این مقدار ۵۳هزار و ۶۰ تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۱۰۳هزار و ۶۰۰ تن آلومینیوم، ۱۳۶هزار و ۵۵۰ تن مس، ۸۳هزار و ۷۵تن سرب، ۴۳هزار و ۲۰۰ تن نیکل، ۵هزار و ۱۲۵ تن قلع و ۱۴۹هزار و ۹۲۵ تن روی مورد مبادله قرار گرفت.