رشد 9 درصدی تولید فولاد آلیاژی ایران

گروه بنگاه‌ها- تولید انواع فولاد در شرکت فولاد آلیاژی طی ۶ ماه گذشته رشد ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، این شرکت طی ۶ ماه اول سال جاری موفق به تولید ۱۹۳ هزارتن فولاد خام از انواع عملیات حرارت پذیر، سخت شونده، میکروآلیاژ، فنر، ابزار سردکار، ابزار گرم کار، بلبرینگ، خوش تراش، ضدزنگ، دما بالا و صنعتی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد (معادل ۱۷ هزار تن) افزایش داشته است.

همچنین در این مدت بیش از ۱۴۵ هزارتن از محصولات تولید شده به ارزشی بالغ بر۳۰۶۰ میلیاردریال به بازارهای مختلف مصرف، عرضه شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۱، از لحاظ ارزش ۴۳درصد رشد داشته است. این محصولات به عنوان مواد اولیه صنایع مختلف کشور از جمله خودروسازی، ماشین‌سازی، ابزارسازی و همچنین در ساخت تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ریلی و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر پایه این گزارش، در ۶ ماه نخست سال جاری ۷ هزار تن از محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران به ارزش ۵ میلیون یورو در قالب گروه‌های عملیات حرارت‌پذیر، سخت شونده، بلبرینگ، ابزارگرم کار، ابزار سردکار و صنعتی به کشورهای آلمان، انگلستان، ارمنستان، افغانستان، اسپانیا، امارات، ترکیه، بلژیک، قطر، لهستان و مصر صادر شده است.

ازسوی دیگر این شرکت در شهریور‌ماه سال جاری با صادرات ۲۰۵۷ تن محصول، از رشد ۵ درصدی وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.