به گفته وی در این راستا با دسترسی به منابع موجود در پارس‌جنوبی، نگرانی از بابت خوراک وجود ندارد و شرکت به یک منبع دائمی خوراک دسترسی دارد. حسنی در ادامه با اشاره به اینکه قطعات و مواد موردنیاز شرکت را برای ۶ سال آینده وارد کرده‌ایم، گفت: برای تهیه این موارد با شرکت‌های مطرح بین‌المللی از جمله شرکت «پلیمری اروپا» و «لینده» قرارداد بسته شده و این محصولات در حال‌حاضر به مجموعه وارد شده و کمبود مواد اولیه نداریم. وی در ادامه کیفیت محصولات و تولیدات مجموعه را بسیار بالا دانست و گفت: این کیفیت بالا سبب شده تا نه‌تنها توان رقابت شرکت در بعد بین‌المللی را افزایش داده، بلکه در جذب مشتریان جدید نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

حسنی در ادامه با اشاره به فروش شرکت از طریق کارگزاران حرفه‌ای گفت: در این راستا از ۶۶ هزار میلیارد تومان فروش، ۳۸درصد مربوط به «استایرن منومر» بوده که به‌عنوان محصول اصلی مجموعه قرار دارد. ظرفیت اسمی استایرن منومر ۶۰۰ هزار تن است. وی افزود: تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فروش داخلی را تقویت کرده و بیش از ۵۰ درصد استایرن منومر را در داخل به فروش برسانیم. در راستای تحقق این موضوع، رشد فروش داخلی استایرن منومر را در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم. فریدون امیری، رئیس امور مالی «پارس» نیز درخصوص فروش شرکت توضیح داد: میزان فروش داخلی شرکت به لحاظ تناژی شامل استایرن منومر با عرضه در بورس و شرکت‌های مستقر در پارک استایرن از سال ۹۳ تا ۹۶ افزایش پیدا کرده است. در همین رابطه مبلغ فروش صادراتی سال ۹۶ نیز نسبت به سال‌های رشد داشته و در سال گذشته به۶۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. مدیرعامل «پتروشیمی پارس» در ادامه به بررسی روند سودآوری شرکت در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: در حالی میزان سود شرکت در سال ۹۴ بالغ بر ۲هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان بوده که این روند در سال ۹۵ با سودآوری ۲هزار و ۴۸۴ میلیارد تومانی همراه شد.

وی افزود: در سال گذشته این روند با تداوم رشد همراه شده و هر چند هنوز این ارقام حسابرسی نشده، اما میزان سود سه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی را به دنبال داشته است. فریدون امیری نیز درباره سود شرکت افزود: وضعیت سوددهی نیز در سال ۹۳ مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۶ مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان سود داشته که ۹۸ درصد سود در سال گذشته توزیع شده است.امیری درباره معافیت مالیاتی نیز گفت: معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲ تا سال ۹۵ داشتیم، اما در سال ۹۶ مصوبه‌ای توسط معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شد که معافیت مالیاتی برای ۱۰ سال آینده تمدید شد واز این بابت در صورت‌های مالی،مالیات شناسایی نشده است.مدیرعامل پتروشیمی پارس درباره پروژه‌های شرکت گفت: پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در راستای بهبود عملکرد شرکت تعریف شده است. در این راستا ایمن‌سازی تاسیسات، مطالعه برای توسعه زنجیره محصولات، رفع مشکلات عملیاتی، افزایش ذخیره آب آتش‌نشانی و افزایش کمی و ارتقای کیفی خوراک مورد نیاز از جمله مهم‌ترین این موارد بوده است.

وی در ادامه، مهم‌ترین تهدید پیش‌رو در اقتصاد کنونی را ایجاد تحریم‌ها دانست و گفت: در این راستا جلسات متعددی برگزار شده و راه‌حل‌های گوناگونی برای مقابله با این شرایط در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: خرید قطعات یدکی و محصولات شیمیایی برای کاهش ریسک‌های مربوط به تهیه مواد اولیه مرتفع شده است. همچنین سیاست‌هایی نیز برای مقابله با تحریم‌ها اندیشیده شده است. توانمندسازی شرکای تجاری و تولیدکنندگان داخلی، تشکیل کمیته برای بررسی تولید داخلی و فروش بیشتر در داخل، کاهش وابستگی به فروش صادراتی، افزایش سهم داخلی و ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور، در اختیار گرفتن خطوط حمل‌و‌نقل برای انتقال محصولات و توسعه فروش از طریق افزایش کارگزاران از جمله مهم‌ترین‌ راهکارها برای سپری کردن دوران تحریم به بهترین نحو ممکن است.

سید‌علی حسینی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد نیز در این جلسه درباره میزان مطالبات شرکت گفت: از شرکت بازرگانی پتروشیمی ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات داریم که از این بابت ۲۰۰ میلیارد تومان اختلاف وجود دارد که ذخیره گرفته شده و ۳۰۰ میلیارد تومان مابقی مورد قبول است که نحوه پرداخت آن تاکنون مشخص نشده است.حسینی درباره صادرات شرکت نیز گفت: حدود ۶۰درصد از فروش شرکت صادراتی است. طی سال‌های اخیر به صادرات ال‌پی‌جی به چین مشغول بودیم. در سال‌های گذشته و تحریم‌های قبلی نیز این روند را حفظ کردیم. این روند در تحریم‌های جدید نیز حفظ خواهد شد.در این جلسه سعید محبی‌فرد، رئیس هیات‌مدیره «پارس» نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر نرخ ارز شرکت گفت: نرخ ارز شرکت بر مبنای ۴۲۰۰ تومان است، فروش ارز در خارج از سامانه نیما نداریم. وی در ادامه با اظهار این مطلب که نرخ ارز بین مجتمعی نیز همان نرخ ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده، گفت: البته نرخ خوراک بر مبنای ارز ۳۸۰۰ تومان ابلاغ شده و از ابتدای سال اعمال می‌شود، اما در مجموع نوسانات مزبور و نرخ‌های در نوسان بین محدوده ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان، تاثیری در میزان سودآوری «پارس» نخواهد داشت.