فارس- معاون سازمان خصوصی‌سازی با اعلام نتایج جلسه روز شنبه هیات واگذاری از انحلال سه شرکت وابسته به سازمان گسترش، تصویب قیمت واگذاری ۱۰۰ و ۳۰‌‌درصد از سهام دو شرکت دیگر خبر داد.

مهدی عقدایی با اشاره به جلسه هیات واگذاری اظهار داشت: این هیات قیمت واگذاری ۱۰۰‌‌درصد از سهام سازمان توسعه راه‌‌های ایران را به مبلغ ۹/۷۹۳‌‌میلیارد ریال تصویب کرد که آگهی فروش این شرکت در روز‌‌های آینده درج می‌‌‌شود. وی ادامه داد: از سوی دیگر سه شرکت متعلق به سازمان گسترش شامل صنایع جیرفت سلولز، زارعت چوب هامون و گلچین گستر آذر با تصمیم هیات واگذاری منحل شدند که فرآیند انحلال این سه شرکت به عهده شرکت مادر تخصصی یعنی سازمان گسترش است. به گفته عقدایی این شرکتها به دلیل مشمول شدن ماده ۱۴۱ قانون تجارت (اعلام زیان و عدم پرداخت مالیات) از مدت‌‌ها پیش در شرف انحلال قرار گرفته بودند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی به دیگر مصوبه هیات واگذاری اشاره کرد و گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در حالی شرکت پایوند توس قبلا در فهرست شرکت‌‌های منحل شده قرار گرفته بود اما این مصوبه لغو و هیات واگذاری با واگذاری ۳۰‌‌درصد از سهام این شرکت متعلق به سازمان گسترش موافقت کرد.

عقدایی ادامه داد: در جلسه هیات واگذاری قرار بود در رابطه با واگذاری شرکت زهکشی زرینه رود به صورت مذاکره و اصلاح ساختار شرکت مشانیر تصمیم‌گیری شود؛ اما این موضوع مسکوت ماند.

وی در برابر این سوال که نحوه و شرایط واگذاری ۵‌‌درصد از سهام بنگاه‌‌ها به سایر مدیران تعیین و تکلیف در جلسه هیات واگذاری مطرح شد یا خیر پاسخ داد: فعلا واگذاری ۵‌‌درصد از سهام بنگاه‌‌ها به سایر مدیران مصوب شد و مدیران همچنان از طریق ۵‌‌درصد سهام ترجیحی بخشی از سهام شرکت‌‌ها را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی در جلسه یادشده برخی مدیران وزارت نفت نیز حضور داشتند تا درخصوص واگذاری شرکت حفاری شمال آخرین بررسی‌‌ها و هماهنگی‌‌ها انجام شود.