گروه بورس- مدیرعامل صدرا از مصوبات دولت درباره این شرکت بورسی ابراز بی‌اطلاعی کرد. حبیب جدیدی با ارسال نامه‌ای به بورس اعلام کرد: این شرکت در تاریخ ۱۵/۱۲/۱۳۸۸ در جلسه‌ای که در وزارت صنایع با حضور نمایندگان وزارت نفت، وزارت کار و امور اجتماعی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی، بانک ملی، بانک توسعه صادرات، بانک مسکن و دبیر کارگروه حمایت از تولید تشکیل شد، حضور یافته و مشکلات و موانع موجود در ادامه فعالیت شرکت را به اطلاع شرکت‌کنندگان در جلسه رسانده است و به‌رغم پیگیری‌های متعددی از نتیجه آن اطلاعی کسب نکرده است و لازم به ذکر است که تصمیمات کمیته حمایت از تولید بایستی توسط رییس‌جمهور محترم تایید و ابلاغ شود.

افزون براین شرکت تا تاریخ ۱۱/۰۲/۱۳۸۹ هیچ گونه اطلاعی از مصوبه مورخ ۲۳/۱۲/۱۳۸۸ نداشته است و از طریق خبرگزاری فارس از آن مصوبه مطلع و متن آن را از طریق نمابر دریافت و در همان تاریخ نیز به بورس ارسال کرده است.

در بخش دیگری از نامه مدیرعامل صدرا خطاب به بورس آمده است: در ارتباط با تخصیص ۵۰۰میلیون دلار تسهیلات ارزی پیگیری‌های انجام گرفته تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته و وزارت صنایع منتظر ابلاغ بانک مرکزی است تا در چارچوب ضوابط و مقررات نسبت به پرداخت اقدام نماید، همچنین در ارتباط با استمهال یک ساله بدهی‌ها نیز با توجه به اینکه شرکت قبل از این ابلاغیه با برخی از بانک‌ها تقسیط نامه امضا نکرده است، استمهال یک ساله تاثیر چشمگیری در رفع مشکلات صدرا نخواهد داشت. لازم به ذکر است به‌رغم صراحت مصوبه مذکور این شرکت به دلیل بدهی به بانک توسعه صادرات در تاریخ ۱۵/۰۲/۱۳۸۹ به کمیته پیگیری مفاسد اقتصادی نهاد ریاست‌جمهوری احضار تا دلایل عدم پرداخت بدهی‌های خود را بیان نماید. جدیدی در پایان خاطرنشان کرده است: در خاتمه لازم می‌دانم اعلام نمایم که تا این تاریخ هیچ یک از مصوبات کارگروه اجرا نگردیده و شرکت صدرا کماکان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است. ضمنا همان گونه که در نامه قبلی ذکر شده است، این شرکت خود را موظف به اطلاع‌رسانی به موقع به بورس می‌داند. البته این شرکت سعی دارد موضوعات و مطالب تایید شده و قطعیت یافته را به بورس منتقل نماید. اما مدیرعامل صدرا در حالی تمام تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه تخصصی بررسی وضعیت این شرکت را تکذیب کرد که علی قلی‌پور معاون مدیرعامل صدرا در امور مالی و اقتصادی در تاریخ ۱۱/۲/۸۹ در نامه‌ای به بورس اعلام کرده بود: بدین وسیله به اطلاع می‌رساند جناب آقای محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور در تاریخ ۴/۲/۸۹ تصمیمات کارگروه تخصصی بررسی وضعیت شرکت صدرا را به شرح زیر به وزارخانه‌های صنایع و معادن، امور اقتصادی و دارایی، مسکن و شهرسازی و بانک مرکزی و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ابلاغ نموده است:

۱ - بدهی‌های صدرا به سازمان‌های دولتی و بانک‌ها از قبیل بیمه، مالیات، گمرک و تسهیلات بانکی با رعایت مقررات مربوط به مدت یک سال استمهال گردد.

۲ - وزارت صنایع و معادن پیگیری‌های لازم را برای اختصاص ۵۰۰میلیون دلار به شرکت صدرا از حل پنج‌میلیارد دلار تسهیلات حساب ذخیره ارزی موضوع تصویب نامه شماره ۵۱۲۲۵ ت ۴۰۱۷۶ هـ مورخ ۹/۴/۸۷ انجام دهد.

۳ - مرکز امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی افزایش محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به بعد از جزیره صدرا را بررسی نماید. وزارت مسکن و شهرسازی نیز نسبت به تعیین تکلیف و رفع مشکلات اراضی منطقه مذکور اقدام کند.

۴ - معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در مورد رتبه بندی شرکت صدرا همکاری لازم را به عمل آورد.

۵ - دستگاه‌های اجرایی نسبت به پرداخت مطالبات قانونی شرکت صدرا اقدام نمایند.

۶ - دبیرخانه کارگروه تولید موظف است نسبت به پیگیری اجرای این مصوبه و ارائه گزارش به صورت ماهانه به کارگروه اقدام نماید.