گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد تعادل نسبی توام با افت شاخص بود. در بازار دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افت ۱۹۷واحدی مواجه شد که بخش عمده این افت را معامله یک بلوک ۹۰میلیون سهمی ملی مس و همچنین افت قیمت سهام پالایشگاه بندرعباس ایجاد کرد. در همین حال بازار دیروز شاهد آن بود که صدر نشینی گروه بانکی یک روز بیشتر دوام نیاورده و این گروه نتوانستند در صدر بازار پایدار باشند.

در این شرایط بازار به دنبال گروه صدر‌نشین شاهد توجه به گروه تجهیزات بود که اوج این امر تشکیل صف خرید برای نماد آذراب پس از معامله یک بلوک از سهام این شرکت بود. در بازار دیروز در گروه پتروشیمی بازدید کارشناسان بازار از پتروشیمی برزویه مورد توجه بود. برزویه که به زودی راهی تابلو فرابورس خواهد شد به عنوان بزرگ‌ترین آروماتیک جهان مورد توجه سرمایه‌گذاران است.

در گروه پتروشیمی دیروز نماد پتروشیمی شیراز با رشد یک درصدی قیمت پس از تقسیم سود یک هزار و ۴۰۰ریالی به روی تابلو بازگشت.

در این گروه، مارون نیز در گزارشی اعلام کرد که ۷۲۰ریال از محل تقسیم سود پتروشیمی لاله به سود ۷هزار و ۶۰۰ریالی سال ۹۲شرکت افزوده خواهد شد.

در گروه فلزی دیروز فولاد خراسان که در آخرین پیش‌بینی سود سال ۹۲ مبلغ ۵۵۱ ریال اعلام کرده بود در ۱۲ ماهه واقعی ۵۵۶ ریال پوشش داده است.

در نماد مخابرات بازگشایی این نماد با افت ۹/۰ درصدی همراه شد. در گروه معدنی شایعات در مورد احتمال توقف صادرات محصول سنگ‌آهنی ایران به چین در بازار سنگ‌آهن نگرانی‌ها را ایجاد کرده است هر چند که آمار فروردین ماه صادرات کشور نشاندهنده صادرات آهن اسفنجی به عربستان است که بازار جدیدی به شمار می‌رود.

در گروه سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری بیمه با اعلام فروش ۷ساختمان در تهران اعلام کرد که تعدیلی ۵۰ریالی خواهد داشت. در پی اعلام این موضوع این نماد با صف خرید همراه شد. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل با شاخصی منفی بود که در آن ارزش معاملات به ۵۰۵میلیارد تومان رسید.