گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت سیمان قائن دلایل تعدیل سود هر سهم خود را از مبلغ دو هزار و ۸۶۰ ریال به مبلغ دو هزار و ۱۱۱ ریال تشریح کرد.


حمید اقبالیان در نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با توجه به عملکرد شرکت در 6 ماهه اول سال‌جاری و ورود به فصول سرما، پیش‌بینی می‌شود نرخ‌های فروش برآورد شده اولیه جهت نیمه دوم سال تحقق پیدا نکند، بنابراین با توجه به بازنگری قیمت‌ها، فروش شرکت از مبلغ 613 میلیارد و 527 میلیون ریال به مبلغ 559 میلیارد و 468 میلیون ریال کاهش خواهد یافت. وی همچنین پیش‌بینی کرد: با توجه به صرفه‌جویی‌های انجام شده بهای تمام شده کالای فروش رفته از مبلغ 504 میلیارد و 659 میلیون ریال به مبلغ 496 میلیارد و 193 میلیون ریال کاهش می‌یابد.


اقبالیان افزود: پیش‌بینی می‌شود درآمد غیرعملیاتی حاصل از فروش اقلام ضایعاتی شرکت مبلغ هشت هزار و ۱۸۷ میلیون ریال افزایش پیدا کند. وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با انجام تعدیلات فوق و تاثیرات مالیاتی، سود خالص شرکت نیز مبلغ ۳۹ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال کاهش یابد. براساس اطلاعیه سازمان بورس، سود هر سهم این شرکت برای سال مالی ۹۴ مبلغ دو هزار و ۱۱۱ ریال پیش‌بینی شده که طی ۶ ماه نخست سال جاری معادل ۹۲ درصد از این رقم را به تحقق رسانده است. همچنین «سقاین» طی همین دوره توانست معادل ۵۴ درصد از پیش‌بینی فروش ۵۵۹ میلیارد ریال خود را محقق کند.