به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن رکنی مدیر پایانه مرزی لطف‌آباد اظهار کرد: میزان تردد ناوگان خروجی از کشور از این پایانه مرزی در سه‌ماه ابتدایی سال ۱۶‌هزار و ۱۲۰ دستگاه حامل ۳۲۵‌هزار و ۹۲۵ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹‌درصد افزایش داشته است.

وی تردد ناوگان حامل کالاهای صادراتی را با ۴۴‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد و افزود: پلی اتیلن‌، سنگ‌های ساختمانی‌، میوه‌جات‌، گوجه‌فرنگی و بشکه مواد از عمده کالاهای صادراتی بوده است.

مدیر پایانه مرزی لطف‌آباد در خصوص میزان تردد ناوگان ترانزیت خروجی نیز خاطرنشان کرد: ۱۱‌هزار و ۷۵ دستگاه ناوگان و یدک حامل ۲۱۶‌هزار و ۵۴۸ تن کالای ترانزیتی از طریق این پایانه مرزی از کشور خارج شده است و عمده کالاهای ترانزیت خروجی نیز مواد پاک‌کننده‌، رنگ‌،انواع ماشین‌آلات سبک و میوه‌جات بوده است.

رئیس کمیته هماهنگی مرز زمینی لطف‌آباد ‌درصد تغییرات ترانزیت خروجی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ را ۱۰۲‌درصد افزایش اعلام کرد. رکنی در ادامه به تردد ناوگان ورودی به کشور از پایانه مرزی لطف‌آباد پرداخت و افزود: جمع کل ناوگان و یدک ورودی ۱۶‌هزار و ۳۳ دستگاه حامل ۱۱۲‌هزار و ۲۹۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۰‌درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به افزایش ۱۴۵ درصدی تردد ترانزیت ورودی اشاره کرد و ادامه داد: ۵‌هزار و ۱۴۰ دستگاه ناوگان و یدک حامل ۱۱۱‌هزار و ۵۸۹ تن کالای ترانزیتی از این پایانه مرزی وارد کشور شده است و عمده کالای ترانزیت ورودی نخ انواع‌، پنبه انواع‌، مفتول مسی ،آلومینیوم و کلرید پتاسیم بوده است.مدیرپایانه مرزی لطف‌آباد میزان تردد در واردات را نیز با ۹‌درصد کاهش اعلام کرد که توسط ۳۲ دستگاه ناوگان و یدک حامل ۷۰۹ تن کالای وارداتی از طریق پایانه مرزی لطف‌آباد وارد کشور شده است.

رکنی در پایان عمده کالای وارداتی را پنبه انواع، نخ انواع، لوبیا انواع، کشمش و ماش عنوان کرد. میزان تردد پایانه مرزی لطف‌آباد در سال گذشته با افزایش ۴۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بوده است.