سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌‌‌آهن از سه محصول جدید ریلی شرکت ایرید در ساعات پایانی دهمین نمایشگاه حمل‌‌‌ونقل ریلی رونمایی کرد که در بهبود عملکرد سوزن‌‌‌های ریلی و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری خطوط ریلی موثر است. این محصولات که برای نخستین‌‌‌بار در کشور داخلی‌‌‌سازی شده و تست‌‌‌های فنی را گذرانده است، می‌تواند علاوه بر کاهش استهلاک خطوط، ایمنی و رفاه مسافران ریلی را افزایش دهد.

قطعات مورد استفاده در سوزن ریل‌سیستم کراس استاپ، اسلایدچیر رولردار و صفحات سرسره AT است. یکی از این محصولات، سیستم «کراس استاپ» بود که به منظور تثبیت قطعه تکه مرکزی روی تراورس و جذب ضربات وارده بر تکه مرکزی مطابق با استانداردهای اروپا طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصول دیگر نسل جدیدی از اسلایدچیرها به نام «اسلایدچیر رولردار» بود که به صورت گسترده در خطوط ریلی جهان در حال بهره‌برداری است بر همین اساس برای اولین بار در کشور این محصول به دست توانای متخصصان طراحی و تولید شد که به کارگیری آن باعث بهبود عملکرد سوزن‌‌‌های ریلی و کاهش هزینه‌‌‌های تعمیر و نگهداری خطوط ریلی و همین‌طور افزایش حدود ۶۰ درصدی عمر ماشین سوزن‌‌‌ها می‌شود.

محصول آخر رونمایی شده در این آیین، صفحات سرسره AT بود که برای سوزن‌‌‌های ریلی و مطابق با طراحی‌‌‌های روز دنیا و همین‌طور با بهترین عملکرد و کیفیت طراحی و تولید می‌شود.

از مزایای این محصول‌‌‌ قابلیت استفاده در خطوط پر‌سرعت، حمل‌‌‌ونقل بارمحوری و ترافیک بالا و مهار ریل‌‌‌های پهلویی با استفاده از پابندهای الاستیک داخلی و خارجی است. تمامی صفحات سرسره با پوشش نیکل - کروم یا مولیبدن قابل‌‌‌ارائه بوده و در برابر خوردگی مقاوم بوده و بدون نیاز به روانکاری ‌‌‌ هستند.