گروه خبر: رقابت برای کسب کرسی ریاست مجلس با نزدیک شدن به زمان آغاز به کار مجلس دهم، داغ شده است. رقابتی میان محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران و علی لاریجانی که سابقه ریاست مجلس را در کارنامه خود دارد. ظاهرا تلاش‌ها برای کنار رفتن یکی از آنها به نفع دیگری فایده‌ای نداشته و آنها مصمم به رقابت برای کسب کرسی ریاست مجلس دهم هستند.

این همان موضوعی است که علی مطهری نماینده مجلس در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد بر آن تاکید کرده است. به گزارش جماران، مطهری در این گفت‌وگو حتی از پیشنهادش به عارف و لاریجانی مبنی بر اینکه که یکی برای ریاست وارد شود و دیگری رئیس فراکسیون اکثریت شود خبر داده است که به گفته‌اش مورد قبول طرفین قرار نگرفته است.شاید از همین رو منتخبان اصولگرا و پیروز لیست امید مجلس دهم روز شنبه، دو نشست جداگانه برگزار کردند. نشستی که از آن به‌عنوان وزن کشی دو جریان سیاسی برای ریاست مجلس دهم یاد می‌کنند.در همین حال به گزارش «ایرنا» محمدرضا عارف که روز یکشنبه برای دیدار با مراجع تقلید به قم سفر کرده بود در حاشیه این دیدار گفت: «در ارتباط با انتخاب ریاست مجلس شورای اسلامی باید خود نمایندگان تصمیم بگیرند و در این زمینه با هیچ فرد یا گروهی مذاکره نکرده‌ام.» او همچنین تاکید کرد که «مدیریت مجلس تنها ریاست مجلس نیست؛ بلکه هیات رئیسه و بخش‌های مهم مجلس نیز حائز اهمیت است که در فراکسیون‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.» او افزود: «آینده ریاست مجلس مربوط به نمایندگان است، اولین جلسه را دو فراکسیون اصلی مجلس برگزار کرده و باید منتظر جلسات بعدی باشیم.» عارف با رد مذاکره خود و علی لاریجانی در مورد ریاست آینده مجلس گفت: «بنده مکالمه تلفنی با آقای لاریجانی داشتم، ولی نشست خصوصی در زمینه مسائل مدیریت مجلس نداشتیم و این کارها پس از تشکیل فراکسیون‌ها باید انجام شود.»عارف همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام اینکه هیات‌رئیسه موقت فراکسیون امید شنبه هفته آینده تشکیل می‌شود گفت که نخستین دستور کار این هیات تصمیم‌گیری درباره ریاست مجلس دهم خواهد بود.

مرعشی: عارف و لاریجانی توافق کنند

در همین حال به گزارش «ایرنا» حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، مجلس دهم را متشکل از دو فراکسیون یا دو قطب دانست و درباره ریاست آن نیز گفت: «آقایان لاریجانی و عارف می‌توانند قبل از رسیدن به نقطه رقابت، با یکدیگر توافق کنند.» او افزود: «حزب کارگزاران تلاش می‌کند در چارچوب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گام بردارد و در بحث ریاست مجلس با نظر جمعی اصلاح‌طلبان همراه باشد.»