گروه خبر: رئیس موقت فراکسیون امید مجلس دهم، روز پنج‌شنبه به سخنان اخیر برخی مبنی بر پایان ائتلاف امید پاسخ داد و از کسانی که چنین سخنانی را مطرح می‌کنند، گلایه کرد. محمدرضا عارف در نشست شوراهای اصلاح‌طلبان سراسر کشور، همچنین به رقبای انتخاباتی توصیه کرد دست از تحلیل‌ها بردارند، تا هفته آینده صبر کنند و قدرت فراکسیون امید را در مجلس دهم ببینند. او در عین حال از منتخبان لیست امید خواست تا بر تعهد خود وفادار بمانند. البته این تنها عارف نبود که از برخی بدعهدی‌ها گلایه کرد. در کنار او حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار نیز از منتخبان مجلس دهم که در فهرست امید قرار داشتند، خواست به حیثیت و آبروی همه اصلاح طلبان که تمام آن را در گرو این انتخابات گذاشتند، توجه داشته باشند. به گزارش «ایرنا» او گفت: «ما در یک تصمیم جمعی به این پیروزی رسیدیم و با اتفاق نظر برنامه ارائه دادیم و در یک تصمیم جمعی باید برنامه را به مرحله اجرا بگذاریم.» در همین ارتباط به گزارش خبرگزاری فارس، حسین مرعشی عضو هیات رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نیز اعلام کرد که راهکارهای ادامه وحدت اصلاح‌طلبان تا قبل از پایان شهریور ماه امسال مشخص می‌شود.

ائتلاف جدی امید بعد از درب مجلس

ازهمین رو محور اصلی نشست روز پنج‌شنبه به موضوع ادامه ائتلاف لیست امید اختصاص داشت. محمد رضاعارف در این نشست که در مرکز همایش‌های بین‌المللی نیایش برگزار شد، با بیان اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است و نه پس از آن، اظهار کرد: «این روزها سخنانی به گوش می‌رسد که عده‌ای مطرح می‌کنند ائتلاف امید تا درب مجلس پایدار بوده است درحالی‌که ائتلاف امید برای درون مجلس شکل گرفته و در آن پیگیری خواهد شد.» او تاکید کرد: «ائتلاف جدی امید بعد از درب مجلس و ورود به آن است.» به گزارش «ایرنا» عارف افزود: «ائتلاف امید را باید بعد از ورود به مجلس دنبال کنیم و این وظیفه کسانی است که در لیست امید بودند.» او خطاب به منتخبان مجلس تصریح کرد: «وظیفه شما از هفته آینده شروع می‌شود، از شنبه هشتم خرداد وظیفه نسبت به تعهد فراکسیونی و شورایی شروع می‌شود، ما به مردم تعهد دادیم و هم به دوستان و رقبایی که تلاش می‌کنند.» رئیس فراکسیون امید مجلس دهم با بیان اینکه دوستانی که می‌گویند یک ائتلافی انجام شده و حال تمام شده است، گفت: «متاسفانه بحث‌هایی از تشکیل فراکسیون‌هایی در مجلس می‌شود که باعث تاسف است. نمایندگان در چارچوب ضوابط و مقررات مجلس حق دارند که فراکسیون تشکیل دهند.»

عارف تصریح کرد: «من به عنوان یک عضو کوچک از فراکسیون امید معتقدم که همه منتخبان فهرست امید باید وفادار باشند و این یک تعهد اخلاقی است. نباید نگاه مردم تغییر کند. ما نیاز به مردم داریم چرا که تنها سرمایه نظام ما مردم هستند.» منتخب مردم تهران با بیان اینکه ما آگاهانه در جبهه اصلاحات برای ائتلاف امید هزینه دادیم، گفت: «در خرداد ماه و انتخابات بعدی به این انسجام نیاز داریم و اعتقاد ما این است که این مسیر، مسیری است که می‌تواند دغدغه‌های نظام و مطالبات مردم را پاسخگو باشد.» او با بیان اینکه افتخارمان این است که اولین جلسه فراکسیون را تشکیل دادیم، یادآور شد: «پیش‌بینی ما این بود که با توجه به شرایط زمانی و جلساتی که پیش‌رو بود حدود ۱۰۰ نفر در این فراکسیون شرکت می‌کنند و حتی برآورد من تا ۹۵ نفر بود، اما ۱۰۵ نفر آمدند که از آنها تشکر می‌کنم.»

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم اضافه کرد: «باید بررسی شود که درمورد این فراکسیون و تعداد شرکت‌کنندگان آن‌چه تحلیل‌هایی می‌شود. خوشحالم که عده‌ای با عددسازی‌ها تحلیل می‌کنند.» عارف ادامه داد: «ما عددسازی نمی‌کنیم و رسما جلسه و تعداد را اعلام کردیم. اخلاق به ما حکم می‌کند مبنای حرکت ما اخلاق باشد به هیچ وجه برای رسیدن به قدرت بنا نیست از اخلاق عبور کنیم.»

رقبای انتخاباتی صبرکنند

او یادآور شد: «تحلیل‌های عجیب و غریب وجود دارد که حتی روی بعضی از دوستان ما تاثیر گذاشته است که می‌گویند چرا فراکسیون با ۱۰۵ نفر تشکیل شده است که گفتم نه خیر فراکسیون ۱۰۵ نفر نیست.» او از رقبای انتخاباتی خواست که یک هفته تحمل کنند و تحلیل نکنند و ان شاء الله روز اول و دوم مجلس دهم قدرت فراکسیون امید را مشاهده خواهند کرد.