دنیای اقتصاد: در پی حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران یزدی عازم به کربلا در جاده اقلید به یاسوج و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان، حسن روحانی رئیس‌جمهوری دیروز در پیامی در صفحه توییتر خود، این سانحه را به ملت ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت گفت. روحانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «عرض تسلیت به ملت ایران و خانواده‌های داغدار حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در اقلید که تعدادی از هموطنان زائر عزیزمان را از ما گرفت. روحشان شاد.»براساس آنچه «ایرنا» از این حادثه گزارش داده است، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران یزدی عازم کربلا در جاده اقلید به یاسوج و در ۷۰ کیلومتری یاسوج، ساعت ۲۰ شامگاه سه‌شنبه واژگون شد.

اتوبوس مذکور متعلق به تعاونی سیر و سفر ایرانیان یزد در حال انتقال زائران یزدی به مرز شلمچه بود که به دره‌ای ۵۰ متری سقوط کرد. براساس آخرین آمارها در این حادثه ۲۸ نفر کشته و ۲۱ نفر مجروح شدند.براساس این گزارش، ۲۴ تن از مسافران هنگام وقوع حادثه و چهار تن دیگر از زخمی‌ها حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند. شمار مسافران اتوبوس ۴۷ نفر گزارش شده است.

سردار حمیدی رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگویی با «ایلنا» درگذشت ۲۸ زائر در این حادثه را تایید کرد و درباره علت این حادثه توضیح داد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راه استان علت این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیچ بوده است. از سوی دیگر محوری که حادثه در آن رخ داده محوری فرعی و کوهستانی است که معبر تردد اتوبوس‌ها نیست و به‌نظر می‌رسد راننده برای زودتر رسیدن به جای محور اصلی از این مسیر استفاده کرده است.در خبری دیگر از سانحه دیدگان این حادثه، هادی هادی‌نسب مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه مجروحان اکنون در بیمارستان‌های یاسوج و فارس بستری هستند، تاکید کرد که ترتیب انتقال برخی از مسافران به یزد داده شده است.