خبرآنلاین‌نوشت: محمود صادقی نماینده مردم تهران تاکید کرد: در جلسه‌ای که در شیراز داشتم، اظهارات نسبتا تندی نسبت به رئیس قوه‌قضائیه داشتم که جا دارد در اینجا بابت آن از رئیس دستگاه قضا عذرخواهی کنم. همچنین به گزارش ایلنا، او با اشاره به اینکه در اصل ۸۳ قانون اعلام شده هر نماینده در برابر تمام مردم مسوول است، گفت: نمی‌توان مصونیت نمایندگان را نادیده گرفت. نباید فضایی باشد که نمایندگان از گفتن حقیقت واهمه داشته باشند و لرزه بر اندامشان باشد. صادقی خاطرنشان کرد: نباید این فضا را به وجود آورد که نماینده نگران آن باشد که با گفتن حقیقت در دوره بعد، رد صلاحیت شود. نماینده نباید تعقیب قضایی شود یا شبانه اقدام به جلب او کنند. این نماینده عضو فراکسیون امید یادآور شد: در مورد شکایت‌ها از بنده اولین آن مربوط به دانشجویان بورسیه است که برخی بورس نبوده‌اند. آن بورسیه‌ها از نظر بنده غیرقانونی است. درحالی‌که من به بورسیه‌ها کاری ندارم و این روند را سالم نمی‌دانم، تا به حال زبان نگشوده‌ام و نگفته‌ام که پسر فلان روحانی، وزیر، معاون رئیس‌جمهوری و... در این لیست بورسیه‌ها بوده‌اند که اگر دادگاهی شوم، کاملا آنها را افشا می‌کنم.

نشست فراکسیون امید با صادقی

همچنین روز گذشته فراکسیون امید نشست ویژه خود را به بررسی موضوع محمود صادقی با حضور وی اختصاص داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در همین زمینه محمود صادقی ضمن تایید برگزاری چنین جلسه‌ای، آن را این‌گونه روایت می‌کند: «اینکه از سوی اعضای فراکسیون تذکری به بنده برای اظهاراتم داده شده، نادرست است؛ البته در این جلسه اعضا بر این نکته تاکید داشتند که باید در کارها هماهنگی بیشتری با فراکسیون داشته باشم.»

درخواست پزشکیان از قوه قضائیه

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا»، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قوه‌قضائیه با تحت تعقیب قرار دادن همدستان بابک زنجانی، آنان را محاکمه کند؛ زیرا معتقدیم وی در این پرونده تنها مجرم ماجرا نبوده است. او شنبه شب در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، شناسایی و محاکمه افرادی را که به بابک زنجانی مجوز فعالیت داده‌اند؛ خواستار شد و افزود: درحالی که بنده نمی‌توانم برای خانه خودم ۵۰۰ لیتر نفت تهیه کنم، چگونه باور کنیم که فردی به تنهایی توانسته است میلیون‌ها لیتر نفت این مملکت را از کشور خارج کند. در خبری دیگر پزشکیان در حاشیه همایش توسعه پایدار و دموکراسی در ایران گفت: صدا و سیما با مردم صادقانه برخورد نمی‌کند؛ در نتیجه مردم اعتماد خود را نسبت به این سازمان از دست می‌دهند. او ادامه داد: از برخی دوستانی که می‌گویند مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه با استیضاح وزیر حل می‌شود تعجب می‌کنم؛ ما به جای اینکه مشکلات را از ریشه حل کنیم به‌دنبال یافتن مقصر و پایان دادن به مشکلات به روش‌های نادرست هستیم.