ایسنا نوشت: مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تصمیمات اخیر جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری بدون مشورت با اعضای این جبهه از جمله موتلفه اسلامی اعلام شده است.او در پاسخ به این سوال که جبهه پیروان خط امام و رهبری اعلام کرده است که نامزد نهایی آنها همان نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب خواهد بود، آیا موتلفه به‌عنوان یکی از اعضای جبهه پیروان همین دیدگاه را دارد؟ نیز گفت: این کار را دبیرکل جبهه پیروان انجام داده است که بهتر بود با هماهنگی اعضا این کار صورت می‌پذیرفت.

برخی اعضای جبهه پیروان اعلام کرده‌اند که با آنها مشورت نشده است. با موتلفه هم مشورتی نشده است. البته عجله‌ای هم نیاز نبود و باید در چارچوب تعاملات سیاسی این اقدام انجام می‌گرفت.میرسلیم همچنین تاکید کرد: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای فعالیت سیاسی و انتخاباتی ابتدا باید مراحل قانونی تاسیس خود را طی کرده و به طور رسمی و قانونی فعالیت کند.» این فعال سیاسی همچنین درباره استراتژی اصولگرایان برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: «تا زمان مناظره‌های انتخاباتی، نامزدهای اصولگرایان در صحنه می‌مانند و بعد از اینکه در مناظره‌ها این افراد به مردم شناسانده شدند، گفت‌وگو برای ائتلاف باید صورت بگیرد.»

انصراف رضایی از کاندیداتوری

همچنین به گزارش الف، عبدالحسین روح‌الامینی، دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت:‌ آقای رضایی از تمایل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به حضورش در انتخابات تشکر کرده و اعلام کرد قصد نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را ندارد.

لیست «خدمت» برای انتخابات شوراها

در خبری دیگر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ارائه لیست «خدمت» از سوی اصولگرایان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد. وی همچنین گفت: جبهه مردمی برنامه خاصی برای شوراها ندارد. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، اولین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.