دنیای اقتصاد: ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق و هیات همراه با وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش «ایسنا» به نقل از التغییر، در این دیدار طرفین درباره روابط دوجانبه و تبادل اطلاعات نظامی بحث و گفت‌وگو کردند. همچنین سفیر ایران در عراق بر حمایت ایران از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریست‌ها تاکید کرد. در این دیدار سردار مصطفی مرادیان، وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز حضور داشت.

ایرج مسجدی قبل از این نیز با دیگر مقامات عراقی از جمله فوآد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق،‌ حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و نوری مالکی معاون رئیس‌جمهوری عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در دیدار مسجدی با نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق ضمن خوشامدگویی و آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان بر ضرورت توسعه روابط دو کشور و اهمیت همکاری مشترک برای بالا بردن سطح همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: «منطقه در شرایط سختی قرار دارد، شرایطی از قبیل بحران و ناآرامی که قبل از این شاهد آن نبودیم و ما باید رفتارمان را متناسب با این شرایط و اوضاع تغییر دهیم.»

از سوی دیگر مسجدی، با اشاره به اهمیت گسترش روابط دوجانبه بر حمایت ایران از عراق در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در عراق ۳۰ فروردین سال جاری عازم بغداد شد تا فعالیت‌ خود را در این سفارتخانه حساس و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران آغاز کند. مسجدی، مشاور فرمانده سپاه قدس و از فرماندهان با سابقه جنگ تحمیلی چندی پیش با تایید ریاست‌جمهوری برای فعالیت در سفارت ایران در عراق به مقامات عراقی معرفی شد. او دارای بیش از ۳۵ سال سابقه حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و آشنایی عمیقی با فضای سیاسی، امنیتی و قومیتی عراق دارد و در فضای سیاسی و اجتماعی عراق از مقبولیت قابل‌توجهی برخوردار است. سفیر پیشین ایران در عراق، حسن دانایی‌فر بود که در روزهای پایانی سال ۹۵ با اتمام زمان ماموریتش به تهران بازگشت.