دنیای اقتصاد: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در پیامی به رئیس‌جمهوری افغانستان، انفجار تروریستی در کابل و کشته و مجروح شدن مردم مظلوم و مسلمان افغانستان را محکوم و این فاجعه دلخراش را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در متن پیام حسن روحانی خطاب به محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان آمده است: «خبر تاسف‌بار انفجار تروریستی در کابل و کشته و مجروح شدن مردم مظلوم و مسلمان افغانستان موجب تالم خاطر و تاسف شدید شد.» رئیس‌جمهوری در ادامه تاکید کرد: «انجام حملات تروریستی جنایت‌آمیز در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و عبادت است، نشان می‌دهد عاملان، آمران و حامیان این‌گونه اقدامات کور، هیچ‌گونه بهره‌ای از دین مبین اسلام و آموزه‌های انسانی آن نبرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران در این فاجعه عظیم، در کنار دولت و ملت برادر افغانستان ایستاده و همان‌گونه که تاکنون اقدام کرده است، به مبارزه قاطع خود تا محو کامل ترور و افراط‌گرایی ادامه خواهد داد.» روحانی در پایان افزود: «اینجانب به نمایندگی از ملت شریف ایران، این فاجعه مولمه را به جنابعالی و مردم کشورتان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای درگذشتگان غفران الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر مسألت می‌کنم.»

همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به روسای مجالس افغانستان انفجار تروریستی در کابل را محکوم کرد. به گزارش «ایسنا» رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به آقایان عبدالرئوف ابراهیمی و فضل هادی مسلم یار روسای مجالس افغانستان انفجار تروریستی کابل را محکوم کرد. وی ضمن تسلیت به دولت و ملت کشور دوست و مسلمان افغانستان با بازماندگان جان باختگان این اقدام تروریستی ابراز همدردی کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام‌ها تروریسم و افراط‌گرایی را تهدیدی برای جامعه جهانی دانست و تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت دوست و همسایه افغانستان در مبارزه با تروریسم و ایجاد آرامش و امنیت در این کشور ایستاده است و از هیچ‌گونه کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.» همچنین روز گذشته محمدرضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، با محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش «ایسنا» در این دیدار که در« ارگ »محل کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان انجام شد، سفیر تهران در کابل به نمایندگی از دولت و مردم‌ ایران مراتب تسلیت و همدردی را به‌خاطر حادثه تروریستی کابل به رئیس‌جمهوری و مردم افغانستان اعلام کرد.