نمایندگان مجلس نیز با استفاده از فرصت بیان نطق و تذکر خود به تحولات اخیر بین ایران و آذربایجان واکنش نشان دادند. علی بابایی، نماینده ساری با بیان اینکه وزارت خارجه اسناد معاهده ترکمنچای را واکاوی کند، تاکید کرد: اقتدار نیروهای مسلح برای دفاع از دین و سرزمین ایران اسلامی و مقابله با رژیم خبیث صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست و قطعا پاسخ درخوری به نیروهای معاند و اقدامات رژیم صهیونیستی خواهد داد.

همچنین به گزارش «خانه ملت» محسن فتحی، نماینده سنندج نیز گفت: به آنها که به ظن خود می‌توانند با همکاری با این رژیم نامشروع به غرور ملی و تمامیت ارضی ایران خلل و خدشه‌ای وارد کنند می‌گویم که نظام اسلامی چهل سال قبل سابقه نابودی نظام سلطانی را در کارنامه دارد پس خرده سلطان‌های نو پدید و متوهم، ما را وادار به عکس‌العمل نکنند.

همچنین مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفت: حکومت آذربایجان مساعدت‌ها و حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی در حفظ تمامیت ارضی آن کشور در دوره‌های گذشته را فراموش نکند. ایران اسلامی بر اساس مسائل ژئوپلیتیک، حضور صهیونیست‌ها را در مرزهای خودش نمی‌پذیرد.

   به هیچ عنوان تغییر مرزی را در مناطق شمال‌غرب نمی‌پذیریم

غلامرضا نوری قزلچه نماینده بستان‌آباد نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط سهل‌ترین امکانات را برای مبادلات دو جانبه و چندجانبه بین کشورهای همسایه شمال‌غرب فراهم کرده و تحت هیچ شرایطی کوچکترین محدودیت را قائل نشده، همین سند محکمی است که همسایگان مذکور نباید در این رابطه دل‌مشغولی داشته باشند و بخواهند برای حل آن به روش‌های غیرمرسوم و تحریک‌آمیز متوسل شوند.