شبکه اجتماعی بلواسکای، توسط «جک دورسی»، بنیان‌گذار توییتر طراحی شده است. بلواسکای از آبان‌ماه نام‌نویسی از علاقه‌مندان برای تست نسخه بتا را آغاز کرد و از ابتدا و تاکنون تنها کاربرانی که دعوت‌نامه داشته باشند، می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. فضای عمومی این شبکه از نظر محدودیت کلمه در هر پست شبیه توییتر است، اما به دلیل آنکه هنوز فضای آن کاملا عمومی نشده، نمی‌توان قضاوت کاملی در مورد آن داشت که سمت و سوی آن به کدام سمت است و کدام دست و گروه را قرار است به عنوان شهروند در خود جای دهد و ماندگار کند. با این توضیحات، تنها کسانی می‌توانند در بلواسکای صاحب اکانت و پسورد شوند که از شهروندان قدیمی‌تر کد ورود دریافت کرده باشند. کسانی که در آن فضا توانسته‌اند فعالیت داشته باشند، تولید محتوا کنند، فالوور تازه‌ای پیدا کنند، به صورت دوره‌ای کد دعوت به دست‌شان می‌رسد که می‌توانند در اختیار دیگران قرار دهند تا زودتر وارد این شبکه اجتماعی شوند.

خط و نشان ایلان ماسک که بعدتر گفت شوخی بوده و بیشتر قصد داشته رکورد توییت قبلی خود را در تعداد بازدید و لایک بشکند، ترس به جان توییتری‌ها انداخت و دنبال سرزمین تازه‌ای گشتند. حتی اگر این سرزمین شهروندان زیادی نداشته باشد یا نتوانند نوشته‌هایشان را در معرض چشم‌های زیادی قرار دهند. از آن روز و ساعت، کاربران دربه‌در دنبال کد ورود به بلواسکای هستند. همه شهروندان آن قدر دل‌رحم نیستند و کدهایشان را در طبق اخلاص نمی‌گذارند، به هر حال زندگی خرج دارد و بعضی‌ها این مجوز را می‌فروشند. این بازار در این روزها به اوج رونق خود رسیده است. قیمت‌های شخصی و شرکتی در سایت دیوار دیده می‌شود. می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کنید، با فروشنده وارد مذاکره و چانه‌زنی شوید و در نهایت خرید کنید یا خیر.

اگر دنبال کیفیت برتر در قیمت‌های بالاتر هستید، هیچ فرقی وجود ندارد. در بازار مکاره هر کس قیمتی تعیین می‌کند، به امید کسب درآمدی. البته این‌گونه نیست که همه یک کد داشته باشند، برخی به صورت شرکتی در حال انجام کار هستند و تعداد بالا می‌فروشند. طبق خیلی از خرید و فروش‌های این روزها که فروشنده ترجیح می‌دهد خط و ربطی از خود باقی نگذارد، چند تا از فروشنده‌ها از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. آقای تتر، آگهی فروش ۵۰ عدد کد دعوت بلو اسکای را به مبلغ هر کد ۴۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است. طبق این آگهی خرید ۱ کد ۸ دلار، خرید ۳ کد ۱۹ دلار و خرید ۵ کد ۳۲ دلار محاسبه شده است. البته تاکید شده است که خرید فقط با تتر انجام می‌شود.

فروشنده دیگری قیمت را یک میلیون تومان تعیین کرده است. او قبل‌تر وارد بلواسکای شده و دو کدی را که در این مدت به او داده شده است، برای فروش در دیوار آگهی کرده است. این هفته که معامله کد بلواسکای رونق گرفته او هم تصمیم به فروش گرفته است. بدون چک و چانه، یک باره قیمت هر دو کد را به ۵۰۰ هزار تومان کاهش می‌دهد. البته قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر هم وجود دارد.  تبلیغات پایان ندارد. مثلا تصور کنید برای تبلیغ فروش یک کد اعلام شود که دارای تاییدیه و گواهی معتبر شرکت ایکس یا ایگرگ است. یا کد دعوت بلو اسکای بدون محدودیت. آقای فروشنده، نماینده یک گروه است که شبیه به یک شرکت کار می‌کند. این گروه همکار، کدهای دیگران را ۳۰۰هزار تومان می‌خرند و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

آقای فروشنده می‌گوید کدهای آنها معتبر است: «بعضی از کسانی که کدهای ارزان می‌فروشند، آن را به چند نفر می‌فروشند و نمی‌توانید وارد شبکه شوید.» او هیچ چیزی از بلو اسکای و کارکرد آن و هر آنچه در مورد آن وجود دارد، نمی‌داند. قیمت دیگر که ترکیب عددی آن جذاب است، ۱‌۱۱۱ هزار تومان است. یعنی یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان. فروشنده فقط دو عدد کد دعوت بلواسکای دارد که هر دو را به قیمت ۳۰ماتیک - یکی از ارزهای بازار دیجیتال کریپتو- قیمت‌گذاری کرده است. یکی از شرکت‌هایی که با اسم و رسم تبلیغ فروش بلواسکای را کرده، قیمت را ۴۷۹ هزار تومان تعیین کرده است.

آقای تبلیغات فروش می‌گوید تعداد کدهایی را که هر کدام از اعضا دارند، برای فروش می‌گذارند. در شرایطی که تعداد کدهای موجود کمتر باشد، قیمت‌ها بالاتر است و حالا در یک وضعیت میانی قرار دارد و قیمت‌ها تعدیل شده است.  تب ورود به بلواسکای بالا گرفته و کاربران می‌خواهند هر چه زودتر وارد شوند. شهری که هنوز بن و پی آن قرص و محکم نشده است. اما شاید بعدا همین سابقه، بتواند به کسوت آنها کمک کند.