این مطلب می‌افزاید: صالحی اما زمانی از ضرورت پایان دادن به تنش‌های پایان‌ناپذیر با آمریکا می‌گوید که کنار گذاشتن سیاست موازنه‌سازی ایران باعث شده تا روس‌ها و چینی‌ها جسورانه درباره تمامیت ارضی ایران صحبت کنند و حاکمیت ملی ایران را زیر سوال ببرند؛ بدون اینکه نگران استفاده از ابزارهای دیپلماسی طرف ایرانی باشند. ابزار موازنه‌سازی که قبل از صالحی اما سایر چهره‌های سیاسی کشورمان هم درباره این ضرورت صحبت کرده‌اند.

در مقابل روزنامه کیهان در یادداشتی با تیتر «خسارت برجام پیشکش لااقل سخنگوی آمریکا نشوید!»، نوشت: متاسفانه سخنان آقای صالحی، خبر از عبرت نیندوختن و اصرار بر تکرار چندباره یک خطای فاحش در اثر می‌دهد. مشابه همین استدلال‌ها و قوی‌تر از آن هنگام جذاب‌‌سازی برجام عنوان می‌شد، اما دیدیم که تمام پیش‌بینی‌ها و دعاوی بانیان برجام غلط از آب در آمد و ایران با وجود واگذاری یا تعطیلی ۹۵ درصد برنامه هسته‌ای، با کارشکنی و خدعه قابل پیش‌بینی آمریکا و دو برابر شدن تحریم‌ها مواجه شد. متاسفانه امثال آقای صالحی به جای عذرخواهی درباره خسارتی که در آن سهیم بوده‌اند، همواره فشار‌های آمریکا را به رخ می‌کشند بی‌آنکه از ندانم‌کاری‌های خود درس بیاموزند. ایشان گویا فراموش کرده که دولت متبوع‌شان با همین وعده‌ها، بدترین رکورد‌های اقتصادی را به ارث گذاشت. 

ازسوی دیگر روزنامه ایران در صفحه سوم خود در گزارشی با عنوان «عوامل توافق خسارت‌بار برجام به میدان آمدند» نوشت: صالحی بر اساس کدام تجربه موفق، معتقد است که این‌بار باید در سطح گسترده‌تری با آمریکا مذاکره و توافق کرد؟ آیا تضمینی وجود دارد که آمریکایی‌ها مانند آخرین توافق با ایران یعنی برجام، به صورت یکطرفه زیر تعهدات خودشان نزنند؟ آیا صالحی سخنان خود در سال‌های گذشته مبنی بر عادت قدیمی «دبه کردن آمریکایی‌ها» در مذاکره با ایران را فراموش کرده و لازم است فیلم سخنانش را برای خودش منتشر کرد؟ در ادامه این مطلب آمده است: به نظر می‌رسد قرار گرفتن ریل سیاست خارجی کشور در دولت سیزدهم در مسیر صحیح، با تکیه بر روابط با همسایگان و گره نزدن سرنوشت کشور به برجام و اف‌ای‌تی‌اف، باعث شده تا تصویرسازی‌های دروغین غربگرایان از مشروط بودن اداره کشور به اراده غربی‌ها زیر سوال برود.