مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در آینده نزدیک ۶ ریل‌باس وارد ناوگان ریلی کشور می‌شود، گفت: تمام لکوموتیو‌‌های موجود راه‌آهن حداکثر تا پایان سال آینده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ورود ۱۰ دستگاه لکوموتیو ایرانی به ناوگان کشش ریلی در هفته جاری، در خصوص ورود ریل‌باس‌ها به ناوگان ریلی کشور نیز اظهار کرد: هم‌اکنون صندلی ریل‌باس‌ها در مرحله ترخیص از گمرک قرار دارد. وی با اشاره به اینکه قطارها در ایریکو ساخته و آماده شده است، اضافه کرد:‌ هم‌اکنون ۶ رام قطار تکمیل شده و تنها منتظر ورود و ترخیص صندلی‌ها است که امیدواریم به زودی اولین دستگاه از ریل‌باس‌ها وارد ناوگان شود و سپس بقیه ریل‌باس‌ها به تدریج وارد ناوگان خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه با اتمام واگذاری‌های لکوموتیو‌های دولتی، شرکت راه‌آهن دیگر لکوموتیو و واگن نخواهد داشت، تصریح کرد: حداکثر طی یک سال آینده تمام لکوموتیوهای راه‌آهن به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۷۴ ‌دستگاه لکوموتیو در ناوگان ریلی کشور فعال است که ۳۵۰ دستگاه آن دولتی و ۱۲۴ دستگاه دیگر، خصوصی است.