مشکل را فوری رفع کنید

پیش از این نیز آبان ۱۴۰۰درپی یک حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور، روند سوخت‌گیری در سراسر کشور مختل و موجب شد تا برای چند روز خرید بنزین با استفاده از کارت سوخت از مدار خارج شود و سوخت‌گیری فقط با نرخ آزاد در برخی از پمپ‌بنزین‌ها ممکن باشد. همان زمان نیز مقامات کشور دلیل آن اتفاق بی‌سابقه را حمله سایبری عنوان کردند. موضوعی که ظاهرا روز گذشته یک بار دیگر در کشور تکرار شده و آن‌طور که وزیر نفت اعلام کرده است یک حمله سایبری جایگاه‌های سوخت کشور را از کار انداخته است‌. با این وجود سازمان پدافند غیرعامل کشور در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام بررسی تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک تاکید کرده است که در شرایط فعلی نمی‌توان ادعاهای مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.

به رغم این اظهارات هنوز دلیل اصلی اختلال به وجود آمده در عرضه سوخت در پمپ‌های بنزین به صورت رسمی از سوی مقامات دولتی و صنفی اعلام نشده و هنوز روشن نیست دلیل بروز اختلال ایجاد شده در برخی جایگاه‌های سوخت چیست. در این بین آن‌طور که انتخاب گزارش داده است گروه هکری اسرائیلی به نام «گنجشک درنده» مدعی شده که با وجود اینکه توانایی مختل کردن کامل پمپ‌بنزین‌ها در ایران را داشته اما اقدام به از مدار خارج کردن برخی جایگاه‌های سوخت کرده و تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور سالم مانده‌اند.  به دنبال این اختلال روز گذشته، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به وزیر نفت دستور داد ضمن بررسی «علت وقوع» اختلال در عرضه سوخت در برخی جایگاه‌ها، به نحو مقتضی نسبت به «رفع فوری» اختلال پیش آمده اقدام کند. رئیس‌جمهور همچنین وزیر نفت را موظف کرد نسبت به «اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع» به مردم اقدام کند.

اما اختلال موجود در جایگاه‌های سوخت کشور، روز گذشته موجب صف‌های طولانی در برخی جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور شد تا جایی که رئیس پلیس راهور پایتخت از شهروندان خواست تا برای جلوگیری از ایجاد ترافیک، مقابل پمپ‌بنزین‌هایی که دچار مشکل شده‌اند توقف نکنند. سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور افزود: توقف در اطراف پمپ‌های بنزین باعث ایجاد ترافیک و برهم خوردن نظم شهری می‌شود.  در همین حال در پی اختلال در برخی جایگاه‌های سوخت سراسر کشور روز گذشته، مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به این موضوع اظهار کرد: خباثت ‎دشمن که قطعی است و ان‌شاءالله به زودی با کار جهادی فرزندان ایران، مشکل ‎پمپ‌بنزین‌ها حل می‌شود. به گزارش خبرگزاری  مهر، وی تاکید کرد: «دو سال قبل که شبیه این دشمنی اتفاق افتاد، کمیسیون انرژی مجلس با حضور مدیران ذی‌ربط جلسه گذاشت و اقداماتی را برای ممانعت از تکرار، جمع‌بندی کرد. بررسی و برخورد با خاطیان دنبال خواهد شد.»