معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار تهران از خروج سه هزار کارمند از پایتخت از زمان ابلاغ این طرح و فعالیت سه هزار کارمند در طرح دورکاری خبر داد. نصرالله ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نتایج اجرای طرح دورکاری گفت: دستورالعمل جدیدی از سوی وزارت کشور مبنی بر طرح دورکاری و تشکیل کارگروه دورکاری در استانداری ابلاغ شده است و در آن وظایفی را تعریف کرده‌اند و در آن انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دستگاه مربوطه و کارمند دورکار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی کارگروه ساماندهی فضاها و ساختمان‌های اداری، دستگاه‌های اجرایی مکلفند فضای مشترکی را به همراه تجهیزات و امکانات لازم برای کارکنان طرح دورکاری در ادارات اختصاص دهند.

ابراهیمی بیان کرد: شرایطی که برای کارمندان دورکاری تنظیم و تهیه شده همانند شرایط کارمندان عادی است و در این دستورالعمل‌ها تسهیلاتی برای کارمندان دورکار در نظر گرفته شده از جمله افزایش ۵ درصدی حقوق و مزایای این کارکنان نسبت به کارکنان مشابه و مستقر در دستگاه‌ها است که بر اساس قانون مدیریت است و پیش‌بینی شده فضا و امکاناتی که در منزل استفاده می‌کنند همچون هزینه اینترنت، تلفن و گاز در فصل رفاهی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح خروج کارمندان نیز گفت: طرح انتقال کارمندان از کلانشهرها به شهرستان‌ها یک طرح اختیاری است و تنها با درخواست و تقاضای کارمندان و با توجه به شرح وظایف دورکاری انجام می‌شود. معاون استاندار با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰هزار نفر از کارکنان تقاضای خروج خود را از پایتخت اعلام کرده‌اند و از این تعداد حدود پنج هزار نفر مشمول طرح انتقال شده‌اند که از این تعداد سه هزار نفر منتقل شده و درخواست یک هزار نفر در حال انجام است و از این مشمولین یک هزار نفر نیز در مراحل ابتدایی انتقال قرار دارند که باید تقاضای خود را برای قطع شدن پیگیری کنند.