شهردار تهران خاطرنشان کرد: بهشتی هم تغییرات زمانه را به درستی شناخته و هم به جا برای این تغییرات، تدبیر کرده بود. او مردی بود که فکری باز، منطقی مستحکم و روحی آزاداندیش داشت و امروز ما به چنین نگاهی نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم رونمایی سه جلد کتاب با موضوع سیره، زندگی و شخصیت شهید مظلوم دکتر بهشتی، که در خانه شهریاران جوان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: شهید بهشتی مردی بزرگ، با تقوا، تشکیلاتی، اهل کار سازمان‌دهی شده، دلسوز و دل‌شکسته، خستگی‌ناپذیر و یار دیرین امام (ره) بود و ما امروز در همه عرصه‌ها به استفاده از مبانی فکری و روش و سیره او نیازمندیم.

وی با بیان این که بهشتی ویژگی‌های برجسته‌ای داشت که کمتر به آن توجه شده است و او در دوران خود هم مظلوم بود، افزود: من در سال‌های ۵۵ و ۵۶ فقط از او چیزهایی شنیده بودم، اما در اوج انقلاب در سال ۵۷ و بعد از پیروزی انقلاب او را شناختم و البته بیشتر از زبان دشمنانش و کسانی که به او دشنام می‌دادند؛ چراکه آن‌ها او را بیشتر شناخته و نقش برجسته بهشتی را درک کرده بودند.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: بهشتی یک اندیشمند بود که به تمام معنا، زمانه خود را شناخته و درک کرده بود. هرجا که او در مسندی بوده، می‌بینیم که وی اندیشه و عمل را یکجا در جامعه پیاده کرده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: او هم تغییرات را به درستی شناخته و هم به جا برایشان تدبیر کره بود. بهشتی مردی بود که فکری باز، منطقی مستحکم و روحی آزاداندیش داشت که امروز ما به آن نیازمندیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: به گفته امام (ره) «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم رجعت کرد» و ما امیدواریم که امروز بتوانیم مظلومیت بهشتی را از بین ببریم تا این شهید بزرگوار در جامعه و زندگی امروز ما مظلوم نباشد.