تجلیل از بانیان نمایشگاه هنر خط نستعلیق

مراسم تجلیل از هنرمندان بزرگ خط نستعلیق ایران عصر روز گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور جمعی از استادان و بزرگان خوش‌نویسی ایران همراه بود و فیلمی مستند درباره استادان حسین و حسن میرخانی به‌نمایش درآمد که در آن علاوه‌بر گفت‌وگو با شاگردان این اساتید به شرح زندگی ایشان می‌پرداخت.

در این بخش لوح تقدیر سیدحسین میرخانی به دخترش تقدیم شد و لوح تقدیر سیدحسن میرخانی به‌دلیل نبود پسرش - محمدعلی میرخانی - به فرزند برادر ایشان وحید میرخانی اهدا شد. همچنین در پایان این بخش از یکی از شاگردان استاد حسین میرخانی، استاد فتحعلی واشقانی به خاطر سال‌ها تلاش، شاگردپروری و مشق عشق، تقدیر شد.

سپس گروهی سه‌نفره متشکل از مهدی فلاح - خواننده، کیوان ساکت - نوازنده تار و مازیار حیدری - پیانیست، به اجرای موسیقی پرداختند که به پیشنهاد یدالله کابلی فلاح اشعار خود را به‌مناسبت گرامیداشت برادران میرخانی از دیوان اشعار سیدحسن میرخانی انتخاب کرد.

سپس بنیانیان، شالویی، نیرومند، عجمی و عبدالحسینی از مجموعه‌داران مرد و زن تقدیر کردند.

ادیب برومند، فریدون جهانشاهی، سیدجواد عقیلی، یدالله بابایی با کسوت مجموعه‌داری و حضور در این نمایشگاه شایسته دریافت لوح تقدیر و دو سکه بهار آزادی معرفی شدند.

به محسن مهرآزاد زاهد، زرین نقش فراهانی، مهدی عتیقی، رامین مرآتی با هشت اثر، لوح تقدیر و دو سکه بهار آزادی اعطا شد.

همچنین از حسن صدیق با ۲۵ اثر - ۱۲ نمایشگاه - و مرتضی تدین با ۲۵ اثر - ۲۰ نمایشگاه و ادوات و ابراز قدیمی، کتاب‌ها و مرقعات خطی و هادی عتیقی با ۱۷ اثر - ۱۲ نمایشگاه - برنده لوح تقدیر و ۵ سکه تجلیل شد.