فرمانده اسبق سپاه پاسداران تاکید کرد: سپاه با نوآوری‌های خود پاسخ معقول و قابل قبولی به هجمه‌های آمریکا خواهد داد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: سپاه پاسداران در وضعیت خوبی به سر می‌برد و سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز برنامه خوبی را برای تحول و تعالی سپاه در پیش گرفته است. وی یادآور شد: ایشان می‌خواهد سپاه را به روحیات دهه اول انقلاب که بسیار آرمانی بود، ارتقا بخشیده و در حقیقت مباحث علمی و فرهنگی را در این نهاد توسعه دهد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به تهدیدات پیش‌روی نظام، با تاکید بر اینکه نباید دشمن را دست‌کم بگیریم، گفت: در عین حال نباید فکر کنیم که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند از خودش در مقابل آمریکا دفاع کند.

رضایی اضافه کرد: یکی از دلایل مهم اینکه می‌گوییم ایران می‌تواند از خودش در مقابل آمریکا دفاع کند، این است که سپاه یک نیروی غیر کلاسیک و با نوآوری خاص خود در تاکتیک و تجهیزات شده است. وی با تاکید بر اینکه نباید کاری کرد که درگیری بین ایران و آمریکا به‌وجود بیاید، افزود: از آنجایی که نمی‌توان به دولتمردان آمریکا اعتماد کرد، سپاه و بسیج باید همواره آمادگی کافی را برای دفاع آبرومندانه از کشور داشته باشند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دلایل دشمنان نظام برای مخالفت با سپاه گفت: دشمنان انقلاب، سپاه را مهم‌ترین تکیه‌گاه رهبری و ملت ایران می‌دانند.