سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که اگر طرح تحول اقتصادی اجرایی نشود؛ تبعات آن دامن‌گیر کل اقتصاد کشور خواهد شد مهم‌ترین پرسش سیاسی روز را این‌گونه عنوان کرد که در صورت عدم اجرای این طرح، ضایعه بزرگ ناامیدی مردم چگونه جبران خواهد شد؟. اسماعیل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا معتقد است: این پرسش فی‌البداهه به ذهن کشیده نمی‌شود، بلکه برخی سوابق طرح‌ها، ایده‌ها و ابداع‌های مطرح شده به طور طبیعی این نگرانی را ایجاد خواهد کرد که طرح فوق راه و چاره‌ درمان اقتصاد ایران و توسعه یافتگی نباشد و ممکن است نقش کوچکی داشته باشد که آثار منفی آن در مقابل فواید آن اندک باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای خارج کردن آحاد مردم از سردرگمی نسبت به طرح تحول اقتصادی موضوعاتی از جمله حذف یارانه‌ها، هدفمند کردن یارانه‌ها و مدیریت منابع نفتی تشریح شود. گرامی مقدم گفت: آقای کروبی در انتخابات ریاست جمهوری نهم طرحی را با عنوان ۵۰هزار تومان برای هر ایرانی بالای ۱۸ سال،‌ ارائه کرد که در آن منابع توزیع درآمدها کاملا مشخص بود به ویژه این‌که حذف یارانه‌ها به هیچ وجه در دستور کار نبود، منابع به طور روشن بازگو می‌شد و همچنین پشتوانه محکمی از ۱۰۰ اقتصاددان در این پرونده موجود است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته کار میدانی زیادی راجع به عوارض طرح ۵۰هزار تومان برای هر ایرانی انجام شده است؛ اگرچه ممکن است تصور ‌شود طرح تحول اقتصادی شباهت‌هایی به لحاظ ظاهری با این طرح دارد، اما ماهیت آن متفاوت است.

وی تاکید کرد: مسوولان باید پاسخ دهند؛ در صورتی که طرح تحول اقتصادی عاقبت طرح‌های گذشته را پیدا کرد چطور می‌توان ناامیدی‌ها را جبران کرد؟