«تخم‌مرغ» جمعه از شبکه چهار پخش می‌شود

فیلم‌های فرار، عقرب، قاصدک، مزرعه خانه پردی، گره خورشید، چهره، تخم مرغ و ماشین باهوش در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی «فرار» محصول ۱۹۹۷ روسیه امشب ساعت ۲۲ در برنامه سینما یک از شبکه یک پخش می‌شود. فیلم درباره جراحی معروف و عضو هیات‌مدیره بیمارستان است. او بعد از بازگشت از یک میهمانی که به افتخار موفقیت او در بیمارستان گرفته شده متوجه می‌شود همسرش کشته شده و همه او را قاتل می‌دانند.فیلم سینمایی «عقرب» ساخته بهروز افخمی فردا ساعت ۱۶ از شبکه یک پخش می‌شود. فیلم محصول ۱۳۷۵ و درباره قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه در منطقه بلوچستان است که از طریق یکی از سران خود از سروان یکه‌تاز می‌خواهند در مقابل دریافت مبلغی هنگفت اجازه عبور محموله آنها را بدهد. سروان یکه‌تاز قبول می‌کند و بعد از دریافت پول...

فیلم سینمایی «قاصدک» امشب ساعت ۲۴ از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی توماس ژیلو سال ۲۰۰۷ بر مبنای فیلمنامه‌ای از ژیلو، ژان کوسموس و مسعود هاتو ساخته شد و در آن ژرار دوپاردیو، ناتالی بای، ماتیو آمالریک و سامی صغیر نقش‌آفرینی می‌کنند.داستان فیلم در فرانسه در دوران تلاش الجزایر برای استقلال از این کشور روی می‌دهد... «قاصدک» تولید فرانسه و مدت زمان آن ۱۲۴ دقیقه است. فیلم سینمایی «مزرعه خانواده پردی» فردا ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو روی آنتن می‌رود. این فیلم کمدی به کارگردانی نیل میلر تولید سال ۲۰۰۶ آمریکا و مدت زمان آن ۱۰۳ دقیقه است. فیلم تلویزیونی «آخرین گره خورشید» امشب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه پخش می‌شود. فیلم به کارگردانی همایون اسعدیان، تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و فیلمنامه علیرضا محمودی ساخته شده و شاهرخ فروتنیان، سعید پورصمیمی، آزاده صمدی، مهران رجبی، محبوبه بیات، مالک سراج، زویا امامی و محمد باغبانی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.فیلم داستان بهرام مهندس معدن است که در خارج زندگی می‌کند با خرید یک فرش ایرانی خواب‌هایی عجیب می‌بیند. او که عازم ایران است تصمیم می‌گیرد با پیگیری ماجرای فرش راز آن را دریابد. فیلم سینمایی «چهره» ساخته سیروس الوند فردا شب ساعت ۲۲ در قالب برنامه صدفیلم از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این فیلم ۱۰۳ دقیقه‌ای محصول ۱۳۷۴ است و ابوالفضل پورعرب، عاطفه رضوی، سعید پورصمیمی، گوهر خیراندیش، سیروس ابراهیم‌زاده، شمسی فضل‌اللهی و ... در آن بازی کرده‌اند.فیلم سینمایی «تخم‌ مرغ» به کارگردانی سمیح کاپلان‌اوغلو فردا شب ساعت ۲۰:۳۰ از برنامه سینما چهار پخش می‌شود. در این فیلم تولید مشترک سال ۲۰۰۷ ترکیه و یونان نجات ایشلر، سادت آکسوی و اوفوک بایراکتار بازی کرده‌اند و داستان درباره جوانی به نام یوسف است که پس از مرگ مادر به زادگاهش برمی‌گردد و به گذشته‌های دور می‌رود.«تخم‌مرغ» اولین‌بار در جشنواره کن ۲۰۰۷ پخش شد و پس از آن در جشنواره سارایوو جایزه بهترین بازیگر زن و از جشنواره بانکوک جایزه بهترین کارگردان را برد.فیلم سینمایی «ماشین باهوش» فردا ساعت ۱۴:۱۰ از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. این کمدی ورزشی ساخته بری اسکولنیک محصول سال ۲۰۰۱ است و وینی جونز، دیوید کلی، دیوید همینگز، رالف براون، والس بلک وود در این فیلم ۹۹ دقیقه‌ای تولید آمریکا و بریتانیایی نقش‌‌آفرینی کرده‌اند.