پشت صحنه - ۲۱ شهریور ۸۷

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی روز حسرت که این روزها بعد از افطار از شبکه اول سیما پخش می‌شود از پیوستن «اسماعیل خلج» در نقش روحانی به جمع بازیگران این مجموعه خبر داد. مهران رسام گفته است که کار تصویربرداری این سریال همچنان ادامه دارد و استقبال کم‌نظیر مخاطبان از این سریال موجب دلگرمی ما در ادامه کار شده است.

پایگاه رسمی هیات‌اسلامی هنرمندان با انتشار یادداشتی خطاب به مسوولان اداره نظارت و ارزشیابی و روابط عمومی معاون سینمایی، به آنان توصیه کرد که با ارائه اندک توضیحی و انتشار آمار و ارقام صحیح، بسیاری از اخبار منفی در حوزه فرهنگ و هنر را می‌توانند خنثی و بی‌اثر کنند در ادامه این یادداشت آمده است: اما متاسفانه مسوولان اداره نظارت و ارزشیابی همین قدم کوچک را نیز برنمی‌دارند.

علیرضا رییسیان و سیدضیا هاشمی در واکنش به خبر به تعویق افتادن فیلم پرونده هاوانا بیانیه مشترکی را منتشر می‌کنند. به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با برخی رسانه‌ها خبر داده است که اکران این فیلم که قرار بود عید فطر اکرن شود به تعویق افتاده است. به گفته این منبع، به دلیل اختلاف میان رییسیان و سرمایه‌گذاری فیلم، برای اصلاح برخی موارد، نمایش این فیلم به تعویق افتاده است.

رییسیان در گفت‌و‌گویی کوتاه با ایلنا، از اینکه حقوق معنوی سینماگران در ایران رعایت نمی‌شود انتقاد کرد و ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه را به انتشار بیانیه موکول کرد.

کارگاه «آشنایی با پیش پرده‌خوانی» با حضور عزت‌ا... انتظامی و مرتضی احمدی برگزار می‌شود. این کارگاه آموزشی به همت انجمن بازیگران خانه تئاتر و پرده‌گردانی افشین هاشمی برگزار خواهد شد. عزت‌ا... انتظامی و مرتضی احمدی از جمله اساتید

پیش پرده‌خوانی هستند که فعالیت خود را در عرصه‌ هنرهای نمایشی از دوره نوجوانی با این رشته آغاز کردند و پس از آن به عنوان بازیگر در تئاتر به صحنه رفتند.

در ویژه‌نامه ماهنامه سینمایی «فیلم» برای روز ملی سینما طی یک نظرخواهی، ۴۰ منتقد و نویسنده سینمایی، بهترین آثار سینمای ملی سه دهه را انتخاب کردند. در جمع‌بندی نهایی «اجاره‌نشین‌ها» داریوش مهرجویی، «باشو غریب کوچک» بهرام بیضایی، «مادر» علی حاتمی با ۱۹ امتیاز در صدر آرا قرار گرفتند و «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی، «هامون» داریوش مهرجویی با ۱۴ امتیاز در رده‌ بعدی قرار دارد. در ادامه و به ترتیب آرا، «ناصرالدین‌شاه آکتور سینما» محسن مخملباف، «بچه‌های آسمان» مجید مجیدی، «قصه‌های مجید» کیومرث پوراحمد، «حاجی واشنگتن» علی حاتمی، «درخت گلابی» داریوش مهرجویی، «سفر به چذابه» رسول ملاقلی‌پور، «نیاز» علیرضا داودنژاد، «بودن یا نبودن» کیانوش عیاری، «دندان مار» مسعود کیمیایی، «مرگ یزگرد» بهرام بیضایی، «مهمان مامان» داریوش مهرجویی و «شوکران» بهروز افخمی قرار دارند.