هادی حق‌شناس،‌ عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس هفتم درباره اظهارات انتقادی دانش‌جعفری از سیاست‌های اقتصادی دولت نهم تاکید کرد: اگر دانش‌جعفری خود دلایل عزل خود را بیان نمی‌کرد بازهم آگاهان مسائل اقتصادی دلیل استعفای عزل‌گونه وی را همین موضوعات می‌دانستند. وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آفتاب اضافه کرد: هر چند که دانش‌جعفری در سخنان خود در مراسم تودیع، بحث‌های سیاسی بسیاری را مطرح کرد، اما شاه‌بیت سخنان او تئوری‌های اقتصادی بود.

حق‌شناس با اشاره به این‌که دانش‌جعفری را فردی آشنا به مسائل اقتصادی و اقتصاد خوانده است، گفت: وی نمی‌توانسته برخلاف دانسته‌های علمی خود عمل کند؛ در حالی‌که فشارهایی از بالا و پایین و طرفین بر او وارد می‌شده که شاخص‌ها را به سرعت مثبت کند؛ حال‌آنکه دانش‌جعفری به خوبی می‌دانسته که مثبت کردن شاخص‌ها در کوتاه مدت ممکن نیست.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل دانش‌جعفری عدم باور دولت به تئوری‌های اقتصادی بود؛ ولی دولت انتظار داشته که شاخص‌های اقتصادی در کوتاه‌مدت مثبت شود و این قابل انجام نبود.

حق‌شناس اضافه کرد: دانش‌جعفری وقتی در مقابل سیاست‌های غلط مقاومت می‌کرد،‌ به دلیل سابقه قبلی کاری‌اش، متهم به ارتباط با مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌شده و همین امر باعث عزل وی شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: البته کناره‌گیری یا عزل آقای دانش‌جعفری منجر به این نخواهد شد که مسوولیت مسائل امروز اقتصاد کشور را نپذیرد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مسوولیت‌های ناشی از مسائلی همچون رشد نقدینگی که امروز به ۳۴درصد رسیده و نرخ تورم که به‌‌رغم برنامه به جای تک رقمی شدن، به ۲۰درصد رسیده، متوجه وزیر اقتصاد و دارایی و آقای دانش‌جعفری است.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه حقانیت سخنان دانش‌جعفری دلیلی بر بی‌تقصیری وی نیست، گفت: اگر دانش‌جعفری تحت فشار بوده، باید زودتر از اینها استعفا می‌داد. همان‌طور که خود ایشان نیز تاکید کرده، آن زمان که مدیر عامل بیمه‌ ایران عزل شد و وی استعفای خود را تقدیم کرده بود، باید بر آن پافشاری می‌کرد؛ چرا که در آن صورت عزل وی مطرح نمی‌شد.