باهنر: پیروزی احمدی‌نژاد نتیجه یک یا دو روز تبلیغات انتخاباتی نیست

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: پیروزی احمدی‌نژاد نتیجه یک یا دو روز تبلیغات در زمان انتخابات نیست، بلکه احمدی‌نژاد به قدری در جاهای دور افتاده کار انجام داده است که توانسته در این چهار سال آرای مردم را به خود جلب کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر روز شنبه در نشست ماهانه این جامعه با بیان اینکه در شبی قرار داریم که شب هفتم تیر، شب شهادت یاران بزرگ و ماندگار انقلاب اسلامی ایران است، گفت: یاد این شهدا انسان را به گرفتاری‌ها و مشکلاتی که ملت از سر گذرانده و به تلاطم‌های سنگین اول انقلاب که در آن سرمایه‌های ارزشمندی را منافقین از نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران گرفتند، میاندازند.

وی افزود: نتیجه از دست دادن این سرمایه‌ها، پالایش شدن مسیر انقلاب بود که خط امام و اسلام ناب محمدی (ص) حاکم شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: این ۳۰سالی را که از پیروزی انقلاب پشت سر گذاشتیم، پر از افتخار و پیروزی بود و البته طبیعی است که نقاط ضعفی را داشته‌ایم که انشاءا... باید با دقت و تدبیر سعی کنیم آن را جبران کنیم.

باهنر وضعیت فعلی ایران را در عرصه بین‌الملل قدرتمند خواند و تاکید کرد: نظامی که بعضی‌ها انتظار می‌کشیدند که از بین برود، ولی با منطق توانست خودش را به نظام استکبار تحمیل و ام‌القرای جهان اسلام و همچنین امید مستضعفان جهان شود.

وی افزود: یاد این شهدایی که قربانیان تروریسم بودند را گرامی می‌داریم و از خداوند خواستار تعالی درجات‌شان هستیم و همچنین از خداوند خواستارم که به ما و شما هم توفیق دهد که رهرو آن آزاد مردان باشیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد و حوادث قبل از آن گفت: یکی دو ماه گذشته روزهای پرتلاطمی را گذراندیم که این روزها نکات مثبت فراوان داشت، ولی متاسفانه بعضی از کج‌ سلیقگی‌ها به وجود آمد و مقداری جلوی شیرینی پیروزی عظیم ۲۲ خرداد را سد کرد و همچنین تلاش کرد این شیرینی و نعمت را به تلخی تبدیل کند.

وی ابراز داشت: اگر با تدبیر و حوصله و همچنین سعه صدر از این بحران عبور کنیم، این هم در نوع خودش از آن نعمت‌های خفیه الهی است که بعضی‌ها می‌خواستند به صورت بحران به نظام تحمیل کنند که اگر درست عمل شود به عنوان سکوی پرتابی برای نظام خواهد بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین برای روشن شدن برخی زوایای حوادث بعد از انتخابات و همچنین اعتراضات موجود به سلامت انتخابات به مناظره احمدی‌نژاد و موسوی اشاره و آن را منشا برخی اتفاقات دانست و گفت: مناظره رو در رو در کل بسیار مفید بود که هم مردم را به صحنه آورد و هم ظرفیت بالای نظام را نشان داد که نظام تثبیت شده و مورد اعتماد مردم است که بسیاری از مسائل به صورت زنده پخش شود که از این جهت خوب بود. باهنر اضافه کرد: ولی برخی از خط قرمزهای نظام در این مناظره‌ها شکسته شد نه به این صورت که واقعیت‌هایی بود که نباید گفته می‌شد، بلکه به این صورت که حرف‌ها می‌بایست مستند، اثبات شده و قابل دفاع می‌بود که بعضی‌ها آن را رعایت نکردند.

وی عنوان داشت: همین طور که شاهد بودید، مقام معظم رهبری هم نسبت به برخی از مسائل مناظره‌ها گله‌مندی خودشان را گفتند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین حضور بسیار انبوه و پرحجم مردم در انتخابات ۲۲ خرداد را از پارامترهای همین مناظره‌ها دانست و تاکید کرد: بنده در مصاحبه‌ای بعد از انتخابات گفتم که یک فتنه‌ای با این مناظره‌ها شروع شده که باید جمع شود وگرنه به نظام هزینه‌هایی تحمیل خواهد کرد.

نایب‌رییس مجلس افزود: همچنین از نکات مثبت دیگر در این انتخابات مناظره‌های خیابانی مردم بود که در آن مناظره‌ها با اینکه همدیگر را نقد می‌کردند، ولی مشخص بود که یکدیگر را تحمل می‌کردند که این نشان از ظرفیت بالای اجتماع بود که بتواند صحبت مخالف را بشنود، ولی با عصبانیت مواجه نشود.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات را جوابی برای اعتراض‌های برخی از کاندیداها دانست و یادآور شد: برخی می‌گویند اصلا ۳۹ میلیون رای نبوده و آرای ماخوذه ۳۲ یا ۳۳ میلیون رای بوده که ما می‌گوییم همان فضای حضور مردم در ۱۵ روز قبل از انتخابات خود نشان‌دهنده حضور گسترده مردم در انتخابات بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه وجود تخلفات ریز و سه رای بالا یا پایین می‌تواند باشد و طبیعی است، اظهار داشت: تاکنون یک تقلب سازمان یافته و موثر در انتخابات را کسی نتوانسته استدلال کند و نکته‌ای را که آقایان مطرح می‌کنند، باید بدانند که در قانون تخلفات انتخاباتی مشخص شده است که باید برای حل‌وفصل این شکایات به قانون مراجعه شود.

باهنر تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم راه را برای حل این مشکلات باز کردند و فرمودند اگر کسی را از بیرون شورای نگهبان برای حضور در شورای شش نفره بیاورند، بنده مخالفتی ندارم، اما اینکه من کسی را بالای سر شورای نگهبان بگذارم،‌ نه اینگونه نیست.

از همین رو موسوی و کروبی هم تا آنجا که بنده اطلاع دارم، قبول کرده‌اند که نمایندگان خود را به این شورای شش نفره برای بازشماری آرا معرفی کنند و اگر معرفی هم نکنند، می‌شود دوباره شورای نگهبان یک مهلتی به آنها بدهد.

وی در خصوص راهکارهای موجود برای برخورد با اعتراضات و تجمعات بعد از انقلاب و همچنین آشوب‌هایی که صورت گرفت، تاکید کرد: ۲ راه از روز اول بیان کردند که اولی امنیتی برخورد کردن با این مسائل بود، چرا که معتقد بودند برای برخورد با ناآرامی‌ها نیازی به رایزنی سیاسی نیست و راهکار دوم رایزنی سیاسی بود که در آن معتقد به حل مساله از طریق رایزنی سیاسی بودند و بنده معتقد بودم که با این موضوع باید امنیتی سیاسی برخورد شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به مقاله عباس عبدی که در روزنامه اعتماد ملی با این محور که نویسنده این مقاله به ظن خود پیشنهاد داده بود برای خروج از این مشکلات باید به صورت منطقی، انتخابات دوباره‌ای برگزار شود، گفت: این هم همان حرف بقیه آقایانی است که در برخی موارد خواهان ابطال انتخابات هستند که به هیچ وجه منطقی نیست.

باهنر ادامه داد: این پیروزی احمدی‌نژاد نتیجه یک یا دو روز تبلیغات در زمان انتخابات نیست، بلکه احمدی‌نژاد به قدری در جاهای دور افتاده کار انجام داده است که توانسته در این چهار سال آرای مردم را به خود جلب کند و از همین رو نمی‌شود که موسوی بگوید از آنجایی که رای من در برخی شهرهای بزرگ بیشتر از احمدی‌نژاد است، پس باید من پیروز انتخابات می‌شدم.