رییس اطلاعات نظامی اسرائیل با تکرار برخی ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفته است که تهران تا پایان سال جاری میلادی به سلاح هسته‌ای مجهز می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری جوئیش تلگرافیک، یوسی بایداتز، رییس اطلاعات نظامی اسرائیل که در کمیته دفاعی و روابط خارجی کنست صحبت می‌کرد، گفت که قابلیت ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تا پایان سال ۲۰۰۹ میلادی تنها به تصمیم مقام‌های بلندپایه این کشور بستگی دارد.

پیش از این نیز روزنامه انگلیسی تایمز نوشته بود که ایران تنها به فرصتی شش ماهه برای تبدیل اورانیوم با درصد غنی‌شدگی پایین به اورانیوم غنی‌شده با درصد بالا نیاز دارد و بعد از آن نیز می‌تواند طی ۶ ماه مونتاژ تسلیحات هسته‌ای را تکمیل کند.

در این گزارش به نقل از مقام‌های اسرائیل آمده است که تهران طی ۳۰ سال گذشته میلیاردها دلار برای ساخت تسلیحات هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم هزینه کرده است.

این روزنامه همچنین مدعی شد که ایران به اندازه کافی اورانیوم با درصد غنای کم برای ساخت یک بمب اتمی در اختیار دارد.

برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران در حالی بیان می‌شود که مقام‌های این کشور همواره بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید کرده‌اند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‌های خود عدم انحراف هسته‌ای ایران را تایید کرده است.