دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد ادعاهای مطرح شده در روزنامه واشنگتن پست علیه کشورمان را رد کرد. به گزارش ایسنا، این نمایندگی با تاکید مجدد بر محکومیت جدی هرگونه اقدام تروریستی، ادعاهای واهی ‌الشهوانی، یکی از مقامات امنیتی سابق عراق که در مصاحبه با واشنگتن پست، ایران را به مداخله در امور داخلی آن کشور و دست داشتن در حوادث تروریستی اخیر بغداد متهم کرده بود را تکراری و کاملا بی پایه و اساس دانسته و آن را زاییده تفکرات خصمانه این فرد خواند که توسط دستگاه‌های اطلاعاتی غربی آموزش دیده و سابقه طولانی در خصومت‌ورزی و طرح ادعاهای دروغین علیه ایران دارد.

نمایندگی ایران در نامه خود به واشنگتن پست با اشاره به اینکه این مقام سابق عراقی به دلیل قصور و ناتوانی در مبارزه با تروریسم، از سوی دولت آن کشور از کار برکنار شده، اضافه کرده است: متاسفانه وی به جای اذعان به قصور و ضعف خود در مبارزه جدی با تروریسم، به سیاست قدیمی دولت سابق آمریکا برای توجیه و فرافکنی شکست‌هایش و متهم ساختن دیگران متوسل شده است.

در این نامه همچنین با اشاره به این که ناامنی در عراق دارای آثار منفی بر منطقه و ایران بوده است، بر روابط عمیق دو کشور ایران و عراق و حمایت جدی تهران از برقراری کامل ثبات و امنیت در عراق و ایجاد رفاه و امنیت برای مردم آن کشور تاکید شده است.