170 مصوبه برای عمران قم

هزار و صد میلیارد تومان برای حل مشکلات استان قم اختصاص داده شد

صبح دیروز جلسه ویژه هیات دولت در استان قم به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به این استان در استانداری قم به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد. همچنین اعضای هیات دولت پس از پایان این جلسه‌، به حضور مقام معظم رهبری رسیدند. به گزارش ایسنا دراین جلسه علاوه بر اینکه تعداد زیادی از وزرا و معاونین رییس‌جمهور حضور داشتند، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده قم در مجلس، محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، استاندار قم، امام جمعه این شهر و تعدادی دیگر از مسوولان این استان هم حضور به هم رساندند. در این جلسه، اما تسهیلات و اعتباراتی برای حل مشکلات استان قم و پیشرفت هرچه بیشتر این استان اتخاذ شد.

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت‌، در این جلسه آقای لاریجانی و سایر نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مناطق محروم استان قم شدند که معاون اول رییس جمهور رسیدگی به این گونه موارد را از اولویت‌های کاری دولت اعلام کرد. محمدرضا رحیمی، تصریح کرد: هیات دولت این جلسه را به طور ویژه به مناسبت سفر مقام معظم رهبری و برای سپاس و قدردانی از مردم ولایتمدار قم در استقبال از ولی امر مسلمین برگزار کرده است. به گزارش ایسنا، رحیمی با اشاره به عظمت وصف‌ناپذیر استقبال مردم قم از مقام معظم رهبری، گفت: مصمم هستیم با ایجاد رفاه برای مردم استان قم بخشی از این حماسه بزرگ را پاس بداریم. حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری نیز در سخنانی از توجه هیات دولت به شهر مقدس قم و استان قم قدردانی و اظهار کرد: هیات دولت به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب تصمیمات بسیار خوب و ارزشمندی در این جلسه اتخاذ کرد که جای قدردانی دارد. وی قم را خاستگاه انقلاب اسلامی و دارای سابقه تاریخی بسیار درخشان و روشنی دانست و گفت: استقبال بی‌نظیر مردم استان قم و علما و مراجع تقلید از رهبر معظم انقلاب عشق، ‌علاقه و فداکاری مردم این دیار را نسبت به نظام و رهبری به نمایش گذاشت. نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان کوتاهی با قدردانی از اهتمام دولت در رسیدگی به مسائل استان قم پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را در خصوص بهبود هر چه بیشتر استان قم ارائه کردند.

۱۷۰ مصوبه در جلسه هیات دولت در قم

همچنین معاون اول رییس‌جمهور از بیش از ۱۷۰ مصوبه در جلسه هیات دولت برای عمران و آبادانی استان قم خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس‌، محمدرضا رحیمی در دیدار هیات دولت، مسوولان و مدیران اجرایی استان قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در سخنانی اظهار کرد: مردم فهیم و ولایتمدار استان قم در استقبال از ولی امر مسلمین در ۲۷ مهرماه حماسه‌ای وصف‌ناپذیر آفریدند. وی افزود: بی‌تردید این حماسه در تاریخ کشور و انقلاب جاودان باقی خواهد ماند و وضعیت جدیدی را به وجود می‌آورد. معاون اول رییس‌جمهور توجه به شهر مقدس قم را به عنوان پایگاه علم و فقاهت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان قم و استقبال باشکوه مردم از ایشان، آشفتگی در بازار معاندان انقلاب به راه انداخت و به همان اندازه موجب افتخار و سربلندی دوستان انقلاب شد. رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در مصوبات جدید هیات دولت در شهر قم بیش از ۵ برابر اعتبارات سفر اول و بیش از ۵/۱ برابر اعتبارات سفر دوم به تصویب رسید.

وی در ادامه افزود: از موارد مورد تاکید در این جلسه راه‌آهن پرسرعت قم‌ ـ تهران بود که پیش از این ۲۰۰ میلیارد تومان به آن اعتبار اختصاص داده شده بود و در جلسه صبح دیروز ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای آن تخصیص یافت. معاون اول رییس‌جمهور گفت: این پروژه تا پایان سال ۹۱ به بهره‌برداری خواهد رسید و در کنار پروژه راه جدید حرم تا حرم که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، می‌تواند تحول مناسبی در این بخش ایجاد کرده و موجب رفاه حال مسافران و زائران باشد.

رحیمی از آمادگی وزارت مسکن برای ایجاد ۳۱ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در استان قم خبر داد و گفت: در شهریورماه سال آینده جشن خانه‌دار شدن همه کسانی که امروز بدون مسکن و سرپناه هستند در شهر و روستاهای قم برگزار می‌شود. وی ادامه داد: همچنین به برکت یمن وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی افتتاح می‌شود. معاون اول رییس‌جمهور اظهار کرد: با تخصیص بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار آب گوارا از سد کوچری فروردین ماه امسال به شهر قم رسیده و شهروندان قمی از این نعمت الهی بهره‌مند می‌شوند.

همچنین به گزارش ایرنا، محمد محمدی گلپایگانی پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هیات دولت هزار و صد میلیارد تومان برای حل مشکلات این استان اختصاص داده شد که امیدواریم این بودجه بتواند مشکلات استان را رفع کند. رییس دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: حضور تمامی اعضای دولت و قوه‌مجریه به علاوه رییس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان و سایر مسوولان نشان دهنده این است که همگی برای تحول در استان تصمیم جدی دارند. همچنین به گزارش ایسنا، معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی به نقاط محروم در قم گفت: برای آبادانی نقاط محروم در قم ‌١٢٠ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است که امیدواریم ظرف دو سال محرومیت از چهره‌ شهر قم زدوده شود و نقاط محروم مانند نیروگاه به پاس قدوم رهبر معظم انقلاب به آبادانی تبدیل شود.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به طرح انتقال آب از سرشاخه‌های رود دز اظهار کرد: این سد با هزینه ‌١١٠ میلیارد تومان فروردین ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد و مردم قم از آب گوارا استفاده کنند.