گروه دیپلماسی- کاخ سفید اعلام کرد که اگر ایران به تعهدات خود در زمینه توافق هسته‌ای‌اش عمل کند، دولت باراک اوباما این آمادگی را دارد که به ایران اجازه دهد برنامه غنی‌سازی محدود داشته باشد. به گزارش «ایسنا»، برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: «ما آماده‌ایم درباره یک برنامه‌ غنی‌سازی کاملا محدود مذاکره کنیم». به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان در ادامه این بیانیه آمده است: «این تنها به این دلیل است که ایرانیان برای اولین بار با یک سند علنی نشان داده‌اند که برای پذیرش نظارت جدی و محدودیت‌ها روی سطح، دامنه، ظرفیت و ذخایرشان آماده‌اند.» از دیگر سو دولت باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات‌متحده، علیه اقدام احتمالی گروهی از اعضای کنگره آمریکا برای تشدید تحریم‌های ایران هشدار داده است.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته اعلام کرد که دولت باراک اوباما به شدت با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران مخالف است، حتی اگر این تحریم‌ها با تاخیر به اجرا درآید. او گفت: «اگر ما در حال حاضر این تحریم‌ها را تصویب کنیم ولو اینکه، آن‌طوری که گفته می‌شود فورا به اجرا گذاشته نشود، ایرانی‌ها و شرکای بین‌المللی ما این‌طور برداشت خواهند کرد که ما با سوءنیت مذاکره کرده‌ایم.» به گفته کارنی، وضع تحریم جدید در مقطع فعلی حل و فصل مسالمت‌آمیز مساله اتمی را تضعیف خواهد کرد. همچنین نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از مردم این کشور با دریافت اطلاعات کامل درباره توافق هسته‌ای انجام شده در ژنو، از آن حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نظرسنجی جدید توسط موسسه «هارت ریسرچ» و با همکاری شبکه ان‌بی‌سی نیوز و روزنامه وال استریت ژورنال انجام شده است. در ابتدای این نظرسنجی بدون آنکه اطلاعات زیادی درباره توافق هسته‌ای انجام شده در ژنو به شرکت‌کنندگان داده شود، ۳۴ درصد تنها بر اساس اخبار پخش شده از رسانه‌ها اعلام کردند که از این توافق حمایت می‌کنند. بر همین اساس ۲۲ درصد نیز اعلام کردند که با این توافق مخالف هستند.