گروه خبر: «فراکسیون رهروان ولایت در انتخابات مجلس دهم به‌صورت مستقل فهرست می‌دهد».این خبری است که منصور حقیقت پور یکی از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از آن سخن گفته و تاکید کرده است که تصمیم اعضای این فراکسیون برای شرکت مستقل در انتخابات مجلس آتی خبر داد. چگونگی حضور تشکل سیاسی فراکسیون رهروان ولایت مجلس یا فراکسیون اکثریت در انتخابات اسفندماه موضوعی است که از چندی پیش از سوی برخی سیاسیون و نمایندگان مجلس گمانه‌زنی می‌شود.


برخی از تشکیل این تشکل سیاسی سخن گفته و برخی دیگر اعلام کرده‌اند که هنوز مجوز رسمی از وزارت کشور دریافت نکرده‌اند. به هر روی حضور علی لاریجانی، رئیس فعلی مجلس بیش از همه نام فراکسیون رهروان را به‌عنوان یکی از جریان‌های اصولگرای شرکت‌کننده در انتخابات آتی بر سر زبان‌ها قرار داده و تمایل بسیاری از جریان‌های سیاسی دیگر را برای شکل دادن به ائتلاف با این گروه برانگیخته است. حالا اما منصور حقیقت پور از متحد وارد شدن فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در همه استان‌ها برای انتخابات مجلس خبر داده و گفته است که فراکسیون از همه کسانی که نگاه‌شان به نگاه فراکسیون نزدیک است حمایت معنوی می‌کند و فهرست مستقل می‌دهد. او البته برخی اظهارنظرهای چند روز اخیر مبنی‌بر حضور علی لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان را فضاسازی‌های ژورنالیستی و سیاسی دانست و گفت: بر اساس اطلاعات ما علی لاریجانی نه قولی برای شرکت در این جلسات به آنان داده و نه تا به امروز در این جلسات حضور داشته است. بر اساس آنچه خبرگزاری خانه ملت گزارش داده، حقیقت‌پور همچنین درباره مذاکرات احتمالی آتی با جبهه متحد اصولگرایی نیز گفت: دیگر وقت گذشته است امروز و فردا همه باید ثبت‌نام کنیم، احساس می‌کنم دوستانمان در جبهه متحد اصولگرایی ساز‌و‌کارهای لازم را برای ایجاد وحدت فراهم نکردند. او با بیان اینکه به‌عنوان فراکسیون اکثریت مجلس وزنمان در ائتلاف اصولگرایان چیست، گفت: جبهه متحد اصولگرایی ما را دعوت نکرده‌اند، آنها تجربه ائتلاف‌های گذشته را تکرار می‌کنند که کارساز نبوده بنابراین ما خواهان این شدیم که مستقل عمل کنیم. این عضو فراکسیون رهروان ولایت درباره برخی اعضای فراکسیون رهروان ولایت که منتسب به فراکسیون پیروان هستند نیز گفت: ما در آخرین تصمیم‌گیری خود تلاش می‌کنیم به شکلی دموکراتیک و مردم‌سالاری دینی جمهوری‌اسلامی کسب رای کنیم و امروز قاطبه اعضای هیات‌رئیسه فراکسیون رهروان تصمیم گرفتند به‌صورت مستقل درانتخابات حاضر شوند و هیچ ائتلافی صورت نگیرد. حسین گروسی عضو دیگر این فراکسیون دیروز با اشاره به جلسه صبح دیروز فراکسیون رهروان گفت اعضای فراکسیون با حضور در ائتلاف اصولگرایان مخالفت کردند.


ادعای پیوستن لاریجانی به ائتلاف

در مقابل اما محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی می‌گوید با نشست‌های مکرری که به‌منظور ائتلاف اصولگرایان داشته‌اند، علی لاریجانی نهایتا اعلام کرد به ائتلاف اصولگرایان می‌پیوندد.