ایسنا: رئیس‌جمهور به نقل از‌ نخست‌وزیر انگلیس از آغاز به کار بخش صدور ویزای سفارت این کشور در تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد. حسن روحانی در توییتر خود نوشت: «دیوید کامرون در تماس تلفنی خود گفت: به‌زودی بخش صدور ویزا در سفارت لندن در تهران فعال خواهد شد.» در خبری دیگر در این راستا، معاون وزیر خارجه در‌خصوص روابط ایران و انگلیس گفت: روند بازگشت روابط بین 2 کشور و صدور عادی روادید در جریان است. به گزارش خبرگزاری فارس مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای کشورمان در حاشیه مراسم ختم پدر حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه کشورمان که روز سه‌شنبه انجام شد، در پاسخ به سوالی در‌خصوص روابط ایران و انگلیس پس از برجام و اینکه آیا صدور روادید به حالت عادی بازخواهد گشت، گفت: حتما بازمی‌گردد.

گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری بلغارستان و عراق

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری بلغارستان تاکید کردکه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، زمینه را برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا و به‌ویژه بلغارستان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فراهم کرده است. حسن روحانی همچنین روز گذشته در تماس با «روسن پلونلیف» اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پیوسته به بلغارستان به‌عنوان یکی از کشورهای دوست خود در اتحادیه اروپا می‌نگرد.همچنین رئیس‌جمهوری روز گذشته در تماس تلفنی «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق با ایشان، با تشکر از تبریک همتای عراقی خود به مناسبت اجرای رسمی برجام، به نقش حل و فصل موضوع هسته‌ای در کاهش خطر افزایش تنش‌ها که می‌توانست اثر سوئی روی منطقه برجا بگذارد، اشاره کرد و گفت: اکنون با حصول توافق و اجرای برجام و رفع تحریم‌ها، می‌توانیم سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری خود را با همسایگان، کشورهای دوست و به‌ویژه عراق با سرعت و شتاب بیشتری گسترش دهیم.


تصویب پرداخت دیون دولت

همچنین هیات دولت روز گذشته در جلسه‌ای به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری، پرداخت دیون دولت به صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز را در قالب اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار تصویب کرد.