در عوض اما از میان محصولات ایران‌خودرو بیشترین افزایش تولید در آبان‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نصیب پژو۲۰۷ اتوماتیک پانوراما با رشد ۱۷۵درصدی شده است. علاوه بر این تولید هایماS۸ توربو نیز تقریبا ۵۰  برابر شده است. اما در کنار ایران‌خودرو، شرکت سایپا نیز برخی از محصولات تولیدی خود را از خط خارج کرده است. محصولاتی که از نظر این شرکت توجیهی برای ادامه تولید ندارد. به این ترتیب در محصولات این گروه صنعتی نیز تولید کوئیک اتوماتیک، ساینا، تیبا دو، ساینا دستی، در آبان‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته توقف تولید داشته است. از میان محصولات این شرکت ساینا۲۳۲ گازسوز رشد ۳۶۶درصدی تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

آنچه مشخص است عرضه محصولاتی که خودروسازان سال‌هاست روی خط تولید داشتند، به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری برای خودروساز توجیه اقتصادی ندارد به همین دلیل برخی از محصولات از خط تولید این شرکت‌ها خارج شدند. پیش از این نیز خودروسازان به ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه فروش یکپارچه خودرو اعلام کرده بودند که باید نسبت به تعویض خودروی ثبت‌نامی خود اقدام و محصولات جدید را جایگزین کنند. به‌عنوان مثال اگر متقاضی، خودروی۲۰۷ دستی ثبت‌نام کرده بود آن هم با مبلغی مشخص، شرکت خودروساز تلویحا به این متقاضی اعلام کرده بود که ۲۰۷ دستی امکان تولید ندارد و در عوض باید ۲۰۷ ارتقا یافته آن هم با اضافه مبلغ ۱۵۰میلیون تومان تحویل بگیرد. هرچند به‌دلیل انتقاداتی که نسبت به عملکرد خودروسازان در جابه‌جایی محصولات ثبت‌نامی در سامانه یکپارچه شد، پای وزارت صمت هم به این موضوع کشیده شد و مسوولان صنعتی خودروسازان را مجبور به عقب‌نشینی کردند؛ اما آمار۸‌ماهه تولید نشان می‌دهد که خودروساز در عمل نسبت به حذف برخی محصولات زیان‌ده اقدام کرده است.

قیمت‌گذاری دستوری در عمل، ادامه تولید بعضی محصولات خودروسازی را با ضرر زیاد همراه کرده است؛ به همین دلیل خودروسازان با نصب برخی از آپشن‌ها، امکانات و همچنین ارتقای محصولات تولیدی در پی جبران زیان تولید برآمدند و  بسیاری از محصولات قبلی خود را از خط تولید خارج کردند.